Po předsezónních testech mají týmy jasno o tom, kdo má nejrychlejší auto. Vypadá to, že mu na začátku sezóny 2015 nikdo nebude blízko ani v kvalifikačním režime.
Po testování nás obvykle týmy a piloti přesvědčovali, že je na závěry stále příliš brzy a že se ukáže až po prvním (či prvních čtyřech) závodě, jak na tom opravdu jsou s rychlostí svých nových monopostů. Letos je to trochu jiné: místo slov o tom, jak je těžké něco předpovídat, ukazují prstem na Mercedes.
Jenson Button například během posledních testů v Barceloně prohlásil: "Mercedes je neuvěřitelně rychlý a my jsme očividně hodně pozadu." McLaren se trápil s novou pohonnou jednotkou Hondy, proto na jeho slovech nic překvapivého nebylo.
Jenže jeho slova potvrzují také zástupci ostatních stájí: "Je jasné, že Mercedes je v předu. Za nimi je trochu mezera, a pak je to mezi mnoha týmy těsnější," říká Vettel z Ferrari, které má za cíl letos vyhrát dva závody. Páteční čas soupeře komentoval jako "velmi, velmi silný."
Zklamání bylo cítit také u Williamsu, který chtěl stáhnout náskok Stříbrných šípů. "Jsou rychlí. Víme, že jsou rychlí. Není to překvapení, že má Mercedes velmi dobrý balík," krčil rameny Massa.
Jeho týmový kolega Bottas po pátečním rekordu Rosberga uvedl: "Myslím, že všichni byli trochu překvapeni. Všichni věděli, že jsou rychlí, jenže oni jsou velmi rychlí. Tak to zkrátka je." Tím popřel, že by mohli být blízko Mercedesu a že by něco schovávali v rukávu.
Páteční čas Nica Rosberga 1:22,792 byl o 2,5 sekundy rychlejší nežčas loňského vítěze kvalifikace (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ze závodní simulace Hamiltona vyplynulo, že jsou průměrně o 0,8 sekundy na kolo rychlejší než Red Bull. Rozdíl mezi Ricciardem, Kvjatem a Bottasem se při simulaci velké ceny pohyboval kolem 1 desetiny sekundy.
Mercedes se snažil trochu skrývat svou formu a mlžit prohlášeními o nevyhovujícím nastavení, Hamilton ale při hodnocení nového vozu své dojmy shrnul slovy: "Je jako loňské auto, akorát lepší."
Z posledních testů vyplývá, že Mercedes má velký náskok - minimálně osm desetin sekundy na kolo, za ním je několik soupeřů velmi vyrovnaných. Více nám toho o rychlosti týmů prozradí první závod v Melbourne za necelé dva týdny.
Shrnutí druhých testů v Barceloně najdete zde, fotogalerii zde.
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.