I Lotus má před startem sezony v Austrálii očividně před sebou nějakou práci. Romain Grosjean sice v sobotu zajížděl ve Španělsku solidní časy. Naprosto spokojený ale není.
Romain Grosjean v sobotu ujel 116 kol, čas 1:24,200 min. stačil na 5. místo. Francouz ztratil na špici 1,178s. Je třeba však podotknout, že zatímco Brit použil při svém pokusu měkkou sadu, Francouz super-měkkou. "Byl to dlouhý pracovní den. Podmínky na trati se hodně měnily. Ráno to šlo dobře, odvedli jsme hodně práce na aerodynamice a nastavení.
Chtěli jsme před Melbourne vyzkoušet co nejvíc věcí. Odpoledne jsme simulovali závod a provedli další výkonnové testy," řekl Francouz, který dnes najel 540 kilometrů. Lotus E23 zatím nepotkal ve Španělsku žádný technický problém (jaká to změna ve srovnání s loňskem). "Jsou jisté oblasti, ve kterých můžeme lépe využít našeho potenciálu.
Máme teď dost dat na to, abychom se připravili na Melbourne. Už se těším na start sezony," říká jezdec, zítra od něj převezme auto kolega Maldonado. V letech 2012 a 2013 dojel Lotus 24krát na podium, Kimi Räikkönen dva závody vyhrál. Velikou předností tehdejších vozů byla ohleduplnost k pneumatikám.
Ohleduplnost k pneumatikám by mohla být tajnou zbraní E23 - navázal by tak na předchůdce E20 a E21 (foto: Lotus F1 Team)
Tou by mohl disponovat i nový E23 - alespoň takový dojem auto zanechává z zimních testech. "Během zimních testů je vždy těžké přinutit pneumatiky spolupracovat. V závislosti na tom, jestli jste v provozním okně nebo ne, se dost mění chování auta."
V teplých podmínkách by mohl Lotus opět patřit k nejšetrnějším. "Obvykle je to naše vlastnost," odpovídá vyhýbavě jezdec. "Musíme si počkat na horké závody, v těch chladných se potřebujeme zlepšit."
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.