Loňský závodní pilot Kevin Magnussen je novým monopostem MP4-30 po dnešním testování nadšený. Popisuje, v čem se chová jinak než jeho předchůdce.
Mladý Dán dnes při testech v Barceloně zastoupil Fernanda Alonsa zotavujícího se po tvrdém nárazu z minulého týdne. Skončil sice až osmý poté, co ujel jen 39 kol, přesto byl po první ochutnávce nového vozu nadšený.
"Rozhodně působí jako úplně jiné auto. Nevypadá, že by měl něco společného s tím loňským, je naprosto jiné. Je zkrátka velmi konzistentní, velmi předvídatelné, svým způsobem hladké. Zkrátka ovladatelné," popisuje Magnussen.
"Loňské auto možná mělo větší přítlak, bylo ale mnohem ostřejší, mnohem více na limitu a svým způsobem nepředvídatelné," pokračuje testovací pilot McLarenu, který má teď podle něj pro sezónu 2015 velmi dobrý základ.
Mechanici uklízejí McLaren s Kevinem Magnussenem do boxů (foto: Pirelli)
"Přední část loňského vozu byla mnohem méně předvídatelná a ostrá, letošní je hladší, předvídatelnější a ovladatelnější. Tohle auto vyžaduje ještě dost práce, jde ale o zcela novou myšlenku a naprosto nový vůz. Představuje opravdu dobrý základ a já si myslím, že bude opravdu dobrý, byť možná až později v sezóně," říká mladý jezdec.
Na dotaz, zda se zlepšila aerodynamika či mechanická přilnavost, odpověděl: "V podstatě obojí. Auto není tak rychlé, jak bychom chtěli, ale dostane se tam, tím jsem si jistý."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.