Loňský závodní pilot Kevin Magnussen je novým monopostem MP4-30 po dnešním testování nadšený. Popisuje, v čem se chová jinak než jeho předchůdce.
Mladý Dán dnes při testech v Barceloně zastoupil Fernanda Alonsa zotavujícího se po tvrdém nárazu z minulého týdne. Skončil sice až osmý poté, co ujel jen 39 kol, přesto byl po první ochutnávce nového vozu nadšený.
"Rozhodně působí jako úplně jiné auto. Nevypadá, že by měl něco společného s tím loňským, je naprosto jiné. Je zkrátka velmi konzistentní, velmi předvídatelné, svým způsobem hladké. Zkrátka ovladatelné," popisuje Magnussen.
"Loňské auto možná mělo větší přítlak, bylo ale mnohem ostřejší, mnohem více na limitu a svým způsobem nepředvídatelné," pokračuje testovací pilot McLarenu, který má teď podle něj pro sezónu 2015 velmi dobrý základ.
Mechanici uklízejí McLaren s Kevinem Magnussenem do boxů (foto: Pirelli)
"Přední část loňského vozu byla mnohem méně předvídatelná a ostrá, letošní je hladší, předvídatelnější a ovladatelnější. Tohle auto vyžaduje ještě dost práce, jde ale o zcela novou myšlenku a naprosto nový vůz. Představuje opravdu dobrý základ a já si myslím, že bude opravdu dobrý, byť možná až později v sezóně," říká mladý jezdec.
Na dotaz, zda se zlepšila aerodynamika či mechanická přilnavost, odpověděl: "V podstatě obojí. Auto není tak rychlé, jak bychom chtěli, ale dostane se tam, tím jsem si jistý."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.