Carmen Jordá se dnes přidala k týmu Lotus na pozici vývojové jezdkyně. Carmen se bude účastnit závodních víkendů a během sezony 2015 s týmem testovat. Čeká jí také spousta práce na simulátoru na základně týmu, v Enstone. Během roku se Jordá sveze s E23 Hybrid i přímo na dráze.
Carmen je dcerou bývalého závodníka, José Miguel Jordá. Už má za sebou vynikající kariéru - účastnila se Eurosérie Formule 3 Open (získala zde třikrát podium), také americké Indy Lights Championship a posledně také GP3.
"S potěšením oznamujeme Carmen Jordá jako vývojovou jezdkyni týmu Lotus a už se těšíme na spolupráci s ním během roku a také na to, až ji uvidíme za volantem našeho monopostu. Carmen do týmu přinese čerstvý pohled na věc. Máme pro ní dobrý program, když se bude účastnit závodních víkendů a také stráví hodně času na našem pokročilém simulátoru v Enstone.
Je unikátní posilou pro tým a těšíme se na její rozvoj stejně tak jako na pozitiva, která nám její práce přinese - na její příspěvek při vývoji E23 Hybrid," řekl Matthew Carter, ředitel týmu. "Přidat se k týmu Lotus F1 je pro mě splněním snu. Závodím od té doby, co mi bylo 10 a cílem vždy bylo řídit monopost F1.
Carmen na závodní trati v Barceloně (foto: Lotus F1 Team)
Připojení se k týmu Lotus F1 je krokem v před za mým cílem. Budu pracovat na svém vlastním zlepšení a také chci pomoci týmu s vývojem auta během testů nebo na simulátoru. Je to skvělá příležitost. Vím, že je to teprve začátek, ale je to výzva. Být ale součástí týmu s takovou historií, je čest. Je to skvělý úspěch ale ještě větší výzva, která povede k větším věcem," dodala Carmen Jordá.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.