Carmen Jordá se dnes přidala k týmu Lotus na pozici vývojové jezdkyně. Carmen se bude účastnit závodních víkendů a během sezony 2015 s týmem testovat. Čeká jí také spousta práce na simulátoru na základně týmu, v Enstone. Během roku se Jordá sveze s E23 Hybrid i přímo na dráze.
Carmen je dcerou bývalého závodníka, José Miguel Jordá. Už má za sebou vynikající kariéru - účastnila se Eurosérie Formule 3 Open (získala zde třikrát podium), také americké Indy Lights Championship a posledně také GP3.
"S potěšením oznamujeme Carmen Jordá jako vývojovou jezdkyni týmu Lotus a už se těšíme na spolupráci s ním během roku a také na to, až ji uvidíme za volantem našeho monopostu. Carmen do týmu přinese čerstvý pohled na věc. Máme pro ní dobrý program, když se bude účastnit závodních víkendů a také stráví hodně času na našem pokročilém simulátoru v Enstone.
Je unikátní posilou pro tým a těšíme se na její rozvoj stejně tak jako na pozitiva, která nám její práce přinese - na její příspěvek při vývoji E23 Hybrid," řekl Matthew Carter, ředitel týmu. "Přidat se k týmu Lotus F1 je pro mě splněním snu. Závodím od té doby, co mi bylo 10 a cílem vždy bylo řídit monopost F1.
Carmen na závodní trati v Barceloně (foto: Lotus F1 Team)
Připojení se k týmu Lotus F1 je krokem v před za mým cílem. Budu pracovat na svém vlastním zlepšení a také chci pomoci týmu s vývojem auta během testů nebo na simulátoru. Je to skvělá příležitost. Vím, že je to teprve začátek, ale je to výzva. Být ale součástí týmu s takovou historií, je čest. Je to skvělý úspěch ale ještě větší výzva, která povede k větším věcem," dodala Carmen Jordá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.