Carmen Jordá se dnes přidala k týmu Lotus na pozici vývojové jezdkyně. Carmen se bude účastnit závodních víkendů a během sezony 2015 s týmem testovat. Čeká jí také spousta práce na simulátoru na základně týmu, v Enstone. Během roku se Jordá sveze s E23 Hybrid i přímo na dráze.
Carmen je dcerou bývalého závodníka, José Miguel Jordá. Už má za sebou vynikající kariéru - účastnila se Eurosérie Formule 3 Open (získala zde třikrát podium), také americké Indy Lights Championship a posledně také GP3.
"S potěšením oznamujeme Carmen Jordá jako vývojovou jezdkyni týmu Lotus a už se těšíme na spolupráci s ním během roku a také na to, až ji uvidíme za volantem našeho monopostu. Carmen do týmu přinese čerstvý pohled na věc. Máme pro ní dobrý program, když se bude účastnit závodních víkendů a také stráví hodně času na našem pokročilém simulátoru v Enstone.
Je unikátní posilou pro tým a těšíme se na její rozvoj stejně tak jako na pozitiva, která nám její práce přinese - na její příspěvek při vývoji E23 Hybrid," řekl Matthew Carter, ředitel týmu. "Přidat se k týmu Lotus F1 je pro mě splněním snu. Závodím od té doby, co mi bylo 10 a cílem vždy bylo řídit monopost F1.
Carmen na závodní trati v Barceloně (foto: Lotus F1 Team)
Připojení se k týmu Lotus F1 je krokem v před za mým cílem. Budu pracovat na svém vlastním zlepšení a také chci pomoci týmu s vývojem auta během testů nebo na simulátoru. Je to skvělá příležitost. Vím, že je to teprve začátek, ale je to výzva. Být ale součástí týmu s takovou historií, je čest. Je to skvělý úspěch ale ještě větší výzva, která povede k větším věcem," dodala Carmen Jordá.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.