Manor, dřívější Marussia, může při své snaze o návrat do F1 i nadále počítat s podporou McLarenu. Jejich spolupráce se ale nijak nerozšiřuje.
Zprávy o návratu týmu Manor vyvolaly včera velký ohlas. Poté, co Ferrari dříve oznámilo, že tým bude i nadále zásobovat motory, došlo teď na prodloužení technické spolupráce s McLarenem. "Domluvili jsme se na obnovení naší spolupráce s Manorem. Díky tomu se jim v rámci smluvních podmínek bude dostávat i nadále podpory za finančně výhodných podmínek," řekl tiskový mluvčí McLarenu.
Manor v minulosti (samozřejmě pod názvem Marussia) používat například převodky McLarenu a měl přístup k vybavení McLarenu jako aerodynamickému tunelu nebo simulátoru. Zájem McLarenu na návratu tohoto týmu do F1 je tak zřejmý, vždyť toto partnerství má do kasy týmu z Wokingu přinést takřka 10 milionů EUR ročně. O tyto peníze by tak McLaren v případě úpadku Manoru přišel. Díky tomu měl McLaren také souhlasit s "Company Voluntary Arrangement", díky kterému mohl Manor v uplynulých týdnech opustit insolvenční řízení.
U McLarenu však i nadále rezolutně odmítají zvěsti, které se vyrojily už před nějakou dobou, že by mohli majetkově vstoupit do týmu Manor. Tehdy byly tyto spekulace označeny jako "nepodložené". Teď mluvčí týmu říká: "Podporujeme tým při jeho snaze nadále se účastnit Formule 1, ale neplánujeme koupit část týmu nebo naší účast jakkoliv rozšířit."
Koupit Manor posadit do něj Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorna? McLaren to neplánuje (foto: Honda Racing F1)
Zvěsti hovořily o tom, že by McLaren měl o Manor mít zájem proto, aby zde něj po vzoru Red Bullu-Toro Rosso udělal svůj jakýsi B-tým. Tím by se samozřejmě otevřela možnost závodění v F1 pro mladíky McLarenu, Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorna.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.