Manor, dřívější Marussia, může při své snaze o návrat do F1 i nadále počítat s podporou McLarenu. Jejich spolupráce se ale nijak nerozšiřuje.
Zprávy o návratu týmu Manor vyvolaly včera velký ohlas. Poté, co Ferrari dříve oznámilo, že tým bude i nadále zásobovat motory, došlo teď na prodloužení technické spolupráce s McLarenem. "Domluvili jsme se na obnovení naší spolupráce s Manorem. Díky tomu se jim v rámci smluvních podmínek bude dostávat i nadále podpory za finančně výhodných podmínek," řekl tiskový mluvčí McLarenu.
Manor v minulosti (samozřejmě pod názvem Marussia) používat například převodky McLarenu a měl přístup k vybavení McLarenu jako aerodynamickému tunelu nebo simulátoru. Zájem McLarenu na návratu tohoto týmu do F1 je tak zřejmý, vždyť toto partnerství má do kasy týmu z Wokingu přinést takřka 10 milionů EUR ročně. O tyto peníze by tak McLaren v případě úpadku Manoru přišel. Díky tomu měl McLaren také souhlasit s "Company Voluntary Arrangement", díky kterému mohl Manor v uplynulých týdnech opustit insolvenční řízení.
U McLarenu však i nadále rezolutně odmítají zvěsti, které se vyrojily už před nějakou dobou, že by mohli majetkově vstoupit do týmu Manor. Tehdy byly tyto spekulace označeny jako "nepodložené". Teď mluvčí týmu říká: "Podporujeme tým při jeho snaze nadále se účastnit Formule 1, ale neplánujeme koupit část týmu nebo naší účast jakkoliv rozšířit."
Koupit Manor posadit do něj Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorna? McLaren to neplánuje (foto: Honda Racing F1)
Zvěsti hovořily o tom, že by McLaren měl o Manor mít zájem proto, aby zde něj po vzoru Red Bullu-Toro Rosso udělal svůj jakýsi B-tým. Tím by se samozřejmě otevřela možnost závodění v F1 pro mladíky McLarenu, Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorna.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.