Manor, dřívější Marussia, může při své snaze o návrat do F1 i nadále počítat s podporou McLarenu. Jejich spolupráce se ale nijak nerozšiřuje.
Zprávy o návratu týmu Manor vyvolaly včera velký ohlas. Poté, co Ferrari dříve oznámilo, že tým bude i nadále zásobovat motory, došlo teď na prodloužení technické spolupráce s McLarenem. "Domluvili jsme se na obnovení naší spolupráce s Manorem. Díky tomu se jim v rámci smluvních podmínek bude dostávat i nadále podpory za finančně výhodných podmínek," řekl tiskový mluvčí McLarenu.
Manor v minulosti (samozřejmě pod názvem Marussia) používat například převodky McLarenu a měl přístup k vybavení McLarenu jako aerodynamickému tunelu nebo simulátoru. Zájem McLarenu na návratu tohoto týmu do F1 je tak zřejmý, vždyť toto partnerství má do kasy týmu z Wokingu přinést takřka 10 milionů EUR ročně. O tyto peníze by tak McLaren v případě úpadku Manoru přišel. Díky tomu měl McLaren také souhlasit s "Company Voluntary Arrangement", díky kterému mohl Manor v uplynulých týdnech opustit insolvenční řízení.
U McLarenu však i nadále rezolutně odmítají zvěsti, které se vyrojily už před nějakou dobou, že by mohli majetkově vstoupit do týmu Manor. Tehdy byly tyto spekulace označeny jako "nepodložené". Teď mluvčí týmu říká: "Podporujeme tým při jeho snaze nadále se účastnit Formule 1, ale neplánujeme koupit část týmu nebo naší účast jakkoliv rozšířit."
Koupit Manor posadit do něj Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorna? McLaren to neplánuje (foto: Honda Racing F1)
Zvěsti hovořily o tom, že by McLaren měl o Manor mít zájem proto, aby zde něj po vzoru Red Bullu-Toro Rosso udělal svůj jakýsi B-tým. Tím by se samozřejmě otevřela možnost závodění v F1 pro mladíky McLarenu, Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorna.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.