Pilot Williamsu, Felipe Massa, má pochyby ohledně včerejšího oznámení o návratu vozů Manor (dříve Marussia) na závodní tratě. Její comeback tak neschvaluje za každou cenu.
Manor (dřívější Marussia) včera vstal z mrtvých. Týmu se podařilo vyvázat se z insolvence a teď dělá vše proto, aby se dostal na start sezony v Melbourne. Tým, který formují dřívější šéfové Marussie, John Booth a Graeme Lowdon, už neoperuje jen z Banbury, ale také z Dinningtonu, ve kterém koupil starou fabriku Geneho Haase. Prvním oznámeným pilotem týmu se stal Will Stevens.
Ačkoliv by tedy start sezony s vypětím všech sil nakonec stihnout mohl, tak jsou v paddocku lidé, kteří jsou v této otázce skeptičtí. Patří k nim i Felipe Massa. "Možná bylo Marussii povoleno nastoupit, ale s jakým autem nastoupí? Jaký budou používat motor?" ptá se Massa pro v rozhovoru crash.net. "Pokud budou pomalejší o deset sekund [na kolo], tak pak by bylo lepší, aby se nevraceli."
Williamsu se při testech poměrně daří, Manoru se dočkáme nejdříve snad až v Melbroune(foto: Williams F1 Team)
Nakonec okolo návratu týmu je ještě spousta otazníků. Pokud by chtěli první závody absolvovat s loňským autem, tak by k tomu potřebovali souhlas Strategické skupiny. Při prvním pokusu zablokovala myšlenku návratu týmu například Force India, ta se ale pak nechala slyšet, že za jiných podmínek by svoje stanovisko ještě zvážila.
Problematičtější je situce v otázce motorů. Massa doufá, že "situaci s penězi nějak zvládnou", důležitější ale je, "že budou mít na trati tým, který by byl konkurenceschopný, jinak by bylo vše zbytečné. Pokud by byl tým o 10 sekund pomalejší, pak by bylo lepší vzít auto z GP2, které je stejně o 10 sekund pomalejší, ale je levnější."
A jak vidí samotný Massa šanci, že se Manor v Melbourne opravdu postaví na start? "Když nevíte, jaký je opravdu problém, tak je to těžké říct," zakončil Brazilec.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.