McLaren si vezme na starost přepracování subsystému Hondy pro rekuperaci kinetické energie, který je tolik zlobil při minulých testech v Barceloně.
Za problémy mohlo konkrétně vadné těsnění u kinetického motorgenerátoru (MGU-K), který je součástí systému pro rekuperaci energie (ERS). McLaren kvůli němu musel omezit jízdy po všechny čtyři dny testů. Honda jej sice upravila, ale problém se vrátil.
První den ujel Button s vozem MP4-30 jen 21 kol, v pátek Alonso 59 kol, Button přidal v sobotu dalších 24 a jeho týmový kolega před svou nehodou poslední den jen 20 to už měl ale nainstalovanou starší MGU-K jednotku, aby mohli na dráze strávit co nejvíce času. McLaren během čtyř dnů tak ujel jen 124 kol, tj. 577,2 km - nejméně ze všech týmů. Takový Mercedes například za stejnou dobu zvládl přes 2076 km - více ve shrnutí zde.
Závodní ředitel Eric Boullier přiznal, že tým zaostává ve svém programu o 50 %. Hlavní příčinou je těsnění, se kterým se loni trápili i ostatní výrobci pohonných jednotek. Rychlé řešení žel neexistuje.
McLaren chce proto dle Autosportu využít svých odborných znalostí, jež získal kdysi se systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který byl v F1 zaveden v roce 2009. Ve voze by se tedy mělo zítra, kdy začínají v Barceloně poslední čtyřdenní testy, objevit MGU-K Hondy s těsněním McLarenu.
McLaren je kvůli spolehlivosti nové pohonné jednotky před startem sezónyv nezáviděníhodné situaci (foto: McLaren)
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.