McLaren si vezme na starost přepracování subsystému Hondy pro rekuperaci kinetické energie, který je tolik zlobil při minulých testech v Barceloně.
Za problémy mohlo konkrétně vadné těsnění u kinetického motorgenerátoru (MGU-K), který je součástí systému pro rekuperaci energie (ERS). McLaren kvůli němu musel omezit jízdy po všechny čtyři dny testů. Honda jej sice upravila, ale problém se vrátil.
První den ujel Button s vozem MP4-30 jen 21 kol, v pátek Alonso 59 kol, Button přidal v sobotu dalších 24 a jeho týmový kolega před svou nehodou poslední den jen 20 to už měl ale nainstalovanou starší MGU-K jednotku, aby mohli na dráze strávit co nejvíce času. McLaren během čtyř dnů tak ujel jen 124 kol, tj. 577,2 km - nejméně ze všech týmů. Takový Mercedes například za stejnou dobu zvládl přes 2076 km - více ve shrnutí zde.
Závodní ředitel Eric Boullier přiznal, že tým zaostává ve svém programu o 50 %. Hlavní příčinou je těsnění, se kterým se loni trápili i ostatní výrobci pohonných jednotek. Rychlé řešení žel neexistuje.
McLaren chce proto dle Autosportu využít svých odborných znalostí, jež získal kdysi se systémem pro rekuperaci kinetické energie (KERS), který byl v F1 zaveden v roce 2009. Ve voze by se tedy mělo zítra, kdy začínají v Barceloně poslední čtyřdenní testy, objevit MGU-K Hondy s těsněním McLarenu.
McLaren je kvůli spolehlivosti nové pohonné jednotky před startem sezónyv nezáviděníhodné situaci (foto: McLaren)
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.