Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff se rozhodl prodat další akcie svého soupeře - Williamsu, v němž kdysi působil jako výkonný ředitel.
Původně vlastnil 15 % týmu, loni prodal 5% podíl americkému obchodníkovi podnikajícími v oblasti zdravotní péče - Bradovi Hollingerovi. Nyní se zbavil dalších 5 % a stává se tak jen 5% akcionářem Williamsu. Kupcem se stal opět Hollinger, jenž nyní drží 10 % akcií stáje z Grove.
Wolff ve vlastnictví akcií Williamsu nevidí kvůli minoritnímu podílu žádný střet zájmů. Spokojeni jsou podle něj i jeho šéfové u Mercedesu: "Když jsem se přesunul z Williamsu k Mercedesu, souhlasili jsme s Mercedesem s tím, že časem snížím podíl ve Williamsu. Dohodli jsme se na strukturovaném přístupu - neprodám akcie komukoliv, ale najdu někoho, kdo má pro rodinu a tým hodnotu."
"Mezitím se nějaké možnosti objevily a Brad je perfektním chlapem. Mám o pět procent méně. S Daimlerem jsem se na tomto cíli dohodl a považoval jsem to za finanční investici. Takový je současný stav a nemám v plánu jej měnit. Pokud jde o finanční investování, mám tuto společnost moc rád," vysvětluje Wolff pro Autosport.
Toto Wolff prodal dalších 5 % akcií Williamsu Bradovi Hollingerovi (foto: Williams F1 Team)
Kupec Hollinger je dlouholetým fanouškem Formule 1, který o koupi vůbec nepřemýšlel, protože v tomto sportu vidí velký prostor pro růst: "Jsem obchodníkem a v byznysu se nikdy nepohybuji kvůli tomu, abych nevydělal peníze. Myslím, že v F1 existuje obrovská příležitost, která je nyní na vrcholu exploze.
Příjmy pokračují v růstu, a to se ještě nepustili do sociálních médií, pokud jde poskytování informací davům. Vidím v tom ohromnou příležitost. Williams má tradici, je značkou, jménem, které v F1 téměř nemá paralelu, protože Frank byl pionýrem v tomto odvětví. V organizaci je velká dávka vášně a nostalgie."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.