Felipe Massa je s formou Williamsu zatím spokojený. Auto FW37 je stabilnější než loni, potřebuje ale přidat v oblasti přítlaku.
Brazilec na úvod pro Crash.net popisuje, jak se situace u Williamsu změnila: "Myslím, že to je teď mnohem lepší. Tým je teď podstatně lépe připravený než před rokem. Pracuje mnohem lépe a drží více pohromadě. Loni jsme prožili fantastický rok, teď je tým na tom ale lépe. Doufám tedy, že se budeme neustále zlepšovat a růst tak, jak tomu bylo minulý rok."
S vozem je spokojen, i když ještě minulý týden v Barceloně nebyl v závodní konfiguraci: "Stále používáme na voze staré díly, možná příští týden budeme mít už nějaké nové věci. Na hodnocení je příliš brzy, auto se ale chová velmi dobře. Je stabilnější, má lepší trakci, což nás loni trápilo. Doufám, že dáme všechno dohromady a dočkáme se od něj dobrých výsledků."
Co vozu FW37 zatím schází? "Možná přítlak. Stále musíme pracovat na tom, abychom ho více přitlačili k podlaze. Circuit de Catalunya byl například minulý rok okruhem, kde jsme se trápili - pro naše auto nebyl ideální. Pokud uvidíte, jak bojujeme, předvádíme dobré výsledky a také dobré závodní simulace, pak to bude dobré. Momentálně si myslí, že se to vyvíjí dobře."
Felipe Massa je s Williamsem po dvou předsezónních testech zatím spokojený,vůz ale potřebuje získat vyšší přítlak (foto: Pirelli)
Poslední předsezónní test začíná v Barceloně zítra. S jakým programem do něj Williams půjde? "Měli bychom se více soustředit na nastavení a také na závodní simulaci. To je důležitá práce," vysvětluje Massa, který za nejsilnější zatím považuje Mercedes.
"Ferrari se zlepšilo a Red Bull byl hodně rychlý. Na hodnocení je zatím ale příliš brzy. Důležité je, že jsme vpředu, to se počítá." Kolik ze své formy ale Mercedes zatím skrývá? "Na to odpovědět nedokážu. Pro mě jsou momentálně nejsilnějším týmem. Jestli jsou rychlejší nebo ne, to nevíme. Doufám, že jejich náskok bude menší."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.