Komise F1 minulý týden projednávala návrh na revoluční změny vrcholné třídy motorsportu od roku 2016. Ferrari o ně původně usilovalo, na poslední chvíli ale změnilo názor.
V Ženevě se probírala změna formátu motoru i zavedení širších vozů s širšími koly a upravenou aerodynamikou. Při hlasování ale tyto úpravy od roku 2016 schváleny nebyly (více zde). V Barceloně prezident FIATu a Ferrari, Sergio Marchionne, vysvětlil, proč změnili názor poté, co o ně tolik usilovali.
"Nepleťte to, co můžeme letos udělat pro rok 2016 a co pro rok 2017. Změny pro rok 2016 by vytvořily velké problémy v managementu jak pro nás, tak i pro Mercedes," objasňuje prezident Ferrari, který se nakonec přiklonil k Mercedesu či McLarenu, kteří byli proti náhlým změnám.
"Rozhodli jsme se řešit záležitost větších pneumatik, širších vozů a silnějších motorů pro rok 2017. Současná pravidla zůstanou pro příští sezónu v platnosti. Změnit je od základů, to by vytvořilo obrovské problémy.
Neměli bychom vytvářet nepořádek: jde o střely na trati, a ty nemohou být vynalezeny přes noc. Na papíře se změny dělají snadno, musíte však zajistit, aby fungovaly také na dráze," dodává Marchionne.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene (vlevo) s prezidentem Ferrari Sergiem Marchionnem(foto: Scuderia Ferrari)
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.