Komise F1 minulý týden projednávala návrh na revoluční změny vrcholné třídy motorsportu od roku 2016. Ferrari o ně původně usilovalo, na poslední chvíli ale změnilo názor.
V Ženevě se probírala změna formátu motoru i zavedení širších vozů s širšími koly a upravenou aerodynamikou. Při hlasování ale tyto úpravy od roku 2016 schváleny nebyly (více zde). V Barceloně prezident FIATu a Ferrari, Sergio Marchionne, vysvětlil, proč změnili názor poté, co o ně tolik usilovali.
"Nepleťte to, co můžeme letos udělat pro rok 2016 a co pro rok 2017. Změny pro rok 2016 by vytvořily velké problémy v managementu jak pro nás, tak i pro Mercedes," objasňuje prezident Ferrari, který se nakonec přiklonil k Mercedesu či McLarenu, kteří byli proti náhlým změnám.
"Rozhodli jsme se řešit záležitost větších pneumatik, širších vozů a silnějších motorů pro rok 2017. Současná pravidla zůstanou pro příští sezónu v platnosti. Změnit je od základů, to by vytvořilo obrovské problémy.
Neměli bychom vytvářet nepořádek: jde o střely na trati, a ty nemohou být vynalezeny přes noc. Na papíře se změny dělají snadno, musíte však zajistit, aby fungovaly také na dráze," dodává Marchionne.
Šéf závodního týmu Maurizio Arrivabene (vlevo) s prezidentem Ferrari Sergiem Marchionnem(foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.