Ferrari podle svého šéfa Maurizia Arrivabeneho vypustilo obrázky budoucí formule pro to, aby provokovalo veřejnost a vyvolalo diskusi mezi týmy.
"Auto bylo provokací. Provokací, která není daleko od reality, k níž bychom se mohli v budoucnu dostat. Ostatní týmy předložily své vlastní pohledy, protože nehovoříme o tom stylem, že 'mé auto je lepší než tvoje' nebo 'tohle jsme udělali před vámi' - tohle by bylo šílené, hloupé," uvádí Arrivabene.
"Chtěl bych požádat každý tým, aby vytvořil koncept vozu. Tak se můžeme někam posunout, stabilizovat existující situaci. Šlo o provokaci," pokračuje šéf Scuderie. Mezi další týmy, které své koncepty během zasedání Komise F1 již předložily, patří McLaren a Red Bull.
"Naší zprávou bylo zejména 'pokuste se osvobodit kreativitu a vytvořte nádherné auto.' Nebudeme říkat, že jsme byli první či druzí, nebo že to naše je lepší. Máme radost z toho, že se pokusíme pohnout se statusem quo.
Na konci ledna, když jsme představovali auto, jsem řekl, že vypadá sexy. Všichni, kdo o něm hovořili, řekli, že vypadá sexy - takhle to vypadlo z pusy. Bylo to pro mě jednoduché říct 'bella' nebo 'je to cool,' tahle věta ale vyšla z mého srdce, z mých úst.
Našimi soupeři jsou další auta ve videohrách. Když se podíváte na auta ve videohrách, vypadají fantasticky, jsou dobře navržená a cool. Když se zeptáte mladých, zda by si raději zahráli videohru, dali by tomu přednost před sledováním velké ceny. Tohle je náš soupeř, vzhled aut je tedy velmi důležitý," upozorňuje na novou konkurenci Formule 1.
V závěru se vrací k současným restriktivním pravidlům: "Sledoval jsem program, kde hovořil Gordon Murray a jeho výklad designu byl celkem zajímavý. Jedna věta, kterou řekl, byla docela zajímavá - řekl: "Nejsem si jistý, jestli bych si svou práci za dnešních pravidel užíval, protože jsou celkem omezující."
Na přílišná omezení si stěžuje také Adrian Newey, jenž se kvůli nim z F1 stahuje do ústraní. Red Bull RB11 byl posledním, kterému se věnoval naplno. I nadále však bude svým nástupcům k dispozici a k vývoji bude přispívat.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.