Renault je s testem v Barceloně spokojený - v přepočtu na jeden tým ujel více kilometrů než Mercedes. Ve své zprávě se zaměřuje na pokroky i na to, jaká vylepšení ho mají dostat blíže k Mercedesu, na který loni ztrácel až 60 koní.
V úvodu společnost Renault Sport F1 uvádí tři hlavní body:- vývoj nové Renault Energy-F1 2015 během prvního ze dvou testů na okruhu v Barceloně pokračoval- Renault je spokojený s více než 3800 kilometry, které během čtyř dnů ujel, včetně několika simulací velkých cen a rozsáhlé práci zaměřené na spolehlivost a ovladatelnost pohonné jednotky- Red Bull a Toro Rosso těžilo z pohonné jednotky, která byla téměř ve specifikaci pro Melbourne
Přípravy Renaultu na nadcházející sezónu Formule 1 během minulého týdne v druhém předsezónním testu zrychlily. Po problémech v Jerezu jsme si před prvním zimním testem v Barceloně vytyčili dva cíle: překonat drobné potíže z Andalusie a ujet co nejvíce kilometrů ve snaze vylepšit spolehlivost pohonné jednotky.
Přes drobné dětské problémy během prvního dopoledne jsme tato očekávání z velké části naplnili. Partnerské týmy Renaultu - Red Bull a Toro Rosso - se opravdu úspěšně drželi svých testovacích plánů a těžili také ze spolehlivější a ovladatelnější Renault Energy-F1 2015.
Všichni piloti s pohonem Renaultu odjeli závodní simulace a dokončili důležité stinty na cestě k působivé souhrnné vzdálenosti 3800 km neboli více než 12 velkých cen. Red Bull a Renault navíc oba testovali specifikaci pohonné jednotky, která byla mnohem blíže tomu, co budou používat v úvodním závodě v Austrálii za tři týdny.
Renault Sport F1 je odhodlaný udržet tento pozitivní trend a učinit další pokroky při třetím oficiálním testu roku 2015, který se za pár dní opět uskuteční na okruhu Circuit de Catalunya v Barceloně. Na seznamu bude opět důraz na vyšší počet kilometrů, dodávka ještě vyladěnější pohonné jednotky s ohledem na další zrychlení časů na kolo a optimalizaci nastavení pro Melbourne.
Spolehlivost v Barceloně byla výborná, o čemž svědčí 1929,5 km ujetých každým partnerským týmem Renaultu - u Mercedesu to bylo 1766,6 km (foto: Renault Sport F1)
Rémi Taffin, provozní ředitelJsme potěšeni s prvním testem v Barceloně, kde jsme z pohledu programu dokázali projít všechny položky u Red Bullu a Toro Rosso. Každý ze všech čtyř pilotů už dokončil vzdálenost závodního víkendu včetně kvalifikace, závodní simulace a procedur.
Z technického pohledu jsme tedy na Melbourne připraveni - vše bylo zkontrolováno. Ale stále ještě neprodukujeme takovou úroveň výkonnosti, kterou bychom rádi. To je něco, na co se zaměříme v posledním kole oficiálních testů tento týden. Budeme však alespoň začínat ze solidního základu.
Pokračujeme v prvotním testu částí pro Melbourne, ale stále nám chybí některé díly a software, které nám umožní plnou optimalizaci pohonné jednotky. Zatím jsme ERS zatlačili k limitům, také jsme své úsilí ale zaměřili na motor s vnitřním spalováním a turbo. Pro tyto dva poslední prvky očekáváme nově vyvinuté díly a software.
Nakonec si uvědomujeme, že mohou existovat určité potíže s ovladatelností první dopoledne, protože jde o oblast, kterou jsme předtím nedokázali prozkoumat. Skončili jsme tím, že jsme to udělali živě - v Barceloně a v továrně současně, což nám pomáhá posunout limity dále.
Tento týden Renault v Barceloně očekává nové díly a software promotor s vnitřním spalováním a turbo (foto: Renault Sport F1)
Cyril Abiteboul, generální ředitelNašim hlavním cílem, který jsme v Barceloně nastínili a sdíleli s našimi partnery, bylo nasbírat co nejvíce kilometrů, abychom mohli pokračovat ve vylepšování spolehlivosti. Bez jediného většího problému u obou týmů to je oblastí, s níž jsme naprosto spokojeni.
Zároveň test ověřil několik opatření, která jsme zavedli po Jerezu a která se ukázala jako konečná. Z lidské stránky bylo také potěšující pozorovat, že náš technický personál spolupracuje s našimi partnerskými týmy ještě těsněji. Výsledky jsou velmi pozitivní.
Co se týče výkonnosti, stále je samozřejmě trochu brzy na řádné posouzení, protože to je vždy relativní a my nevíme, co soupeři dělají. Pokud jde o nás, nehnali jsme se za časy na kolo. Takové agresivní a nekompromisní vývojové programy, které se týkají šasi, pohonné jednotky i nových dílů, jež přicházejí na poslední chvíli, činění závěru ztěžují.
Přesto si věříme, že se nám podaří naplnit náš cíl: snížit ztrátu pohonné jednotky na Mercedes na polovinu do první velké ceny. Naše posílené partnerství s Red Bullem se také posunuje správným směrem a celková situace vypadá povzbudivě.
Shrnutí testů v Barceloně najdete zde, Jerezu zde.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.