Renault je s testem v Barceloně spokojený - v přepočtu na jeden tým ujel více kilometrů než Mercedes. Ve své zprávě se zaměřuje na pokroky i na to, jaká vylepšení ho mají dostat blíže k Mercedesu, na který loni ztrácel až 60 koní.
V úvodu společnost Renault Sport F1 uvádí tři hlavní body:- vývoj nové Renault Energy-F1 2015 během prvního ze dvou testů na okruhu v Barceloně pokračoval- Renault je spokojený s více než 3800 kilometry, které během čtyř dnů ujel, včetně několika simulací velkých cen a rozsáhlé práci zaměřené na spolehlivost a ovladatelnost pohonné jednotky- Red Bull a Toro Rosso těžilo z pohonné jednotky, která byla téměř ve specifikaci pro Melbourne
Přípravy Renaultu na nadcházející sezónu Formule 1 během minulého týdne v druhém předsezónním testu zrychlily. Po problémech v Jerezu jsme si před prvním zimním testem v Barceloně vytyčili dva cíle: překonat drobné potíže z Andalusie a ujet co nejvíce kilometrů ve snaze vylepšit spolehlivost pohonné jednotky.
Přes drobné dětské problémy během prvního dopoledne jsme tato očekávání z velké části naplnili. Partnerské týmy Renaultu - Red Bull a Toro Rosso - se opravdu úspěšně drželi svých testovacích plánů a těžili také ze spolehlivější a ovladatelnější Renault Energy-F1 2015.
Všichni piloti s pohonem Renaultu odjeli závodní simulace a dokončili důležité stinty na cestě k působivé souhrnné vzdálenosti 3800 km neboli více než 12 velkých cen. Red Bull a Renault navíc oba testovali specifikaci pohonné jednotky, která byla mnohem blíže tomu, co budou používat v úvodním závodě v Austrálii za tři týdny.
Renault Sport F1 je odhodlaný udržet tento pozitivní trend a učinit další pokroky při třetím oficiálním testu roku 2015, který se za pár dní opět uskuteční na okruhu Circuit de Catalunya v Barceloně. Na seznamu bude opět důraz na vyšší počet kilometrů, dodávka ještě vyladěnější pohonné jednotky s ohledem na další zrychlení časů na kolo a optimalizaci nastavení pro Melbourne.
Spolehlivost v Barceloně byla výborná, o čemž svědčí 1929,5 km ujetých každým partnerským týmem Renaultu - u Mercedesu to bylo 1766,6 km (foto: Renault Sport F1)
Rémi Taffin, provozní ředitelJsme potěšeni s prvním testem v Barceloně, kde jsme z pohledu programu dokázali projít všechny položky u Red Bullu a Toro Rosso. Každý ze všech čtyř pilotů už dokončil vzdálenost závodního víkendu včetně kvalifikace, závodní simulace a procedur.
Z technického pohledu jsme tedy na Melbourne připraveni - vše bylo zkontrolováno. Ale stále ještě neprodukujeme takovou úroveň výkonnosti, kterou bychom rádi. To je něco, na co se zaměříme v posledním kole oficiálních testů tento týden. Budeme však alespoň začínat ze solidního základu.
Pokračujeme v prvotním testu částí pro Melbourne, ale stále nám chybí některé díly a software, které nám umožní plnou optimalizaci pohonné jednotky. Zatím jsme ERS zatlačili k limitům, také jsme své úsilí ale zaměřili na motor s vnitřním spalováním a turbo. Pro tyto dva poslední prvky očekáváme nově vyvinuté díly a software.
Nakonec si uvědomujeme, že mohou existovat určité potíže s ovladatelností první dopoledne, protože jde o oblast, kterou jsme předtím nedokázali prozkoumat. Skončili jsme tím, že jsme to udělali živě - v Barceloně a v továrně současně, což nám pomáhá posunout limity dále.
Tento týden Renault v Barceloně očekává nové díly a software promotor s vnitřním spalováním a turbo (foto: Renault Sport F1)
Cyril Abiteboul, generální ředitelNašim hlavním cílem, který jsme v Barceloně nastínili a sdíleli s našimi partnery, bylo nasbírat co nejvíce kilometrů, abychom mohli pokračovat ve vylepšování spolehlivosti. Bez jediného většího problému u obou týmů to je oblastí, s níž jsme naprosto spokojeni.
Zároveň test ověřil několik opatření, která jsme zavedli po Jerezu a která se ukázala jako konečná. Z lidské stránky bylo také potěšující pozorovat, že náš technický personál spolupracuje s našimi partnerskými týmy ještě těsněji. Výsledky jsou velmi pozitivní.
Co se týče výkonnosti, stále je samozřejmě trochu brzy na řádné posouzení, protože to je vždy relativní a my nevíme, co soupeři dělají. Pokud jde o nás, nehnali jsme se za časy na kolo. Takové agresivní a nekompromisní vývojové programy, které se týkají šasi, pohonné jednotky i nových dílů, jež přicházejí na poslední chvíli, činění závěru ztěžují.
Přesto si věříme, že se nám podaří naplnit náš cíl: snížit ztrátu pohonné jednotky na Mercedes na polovinu do první velké ceny. Naše posílené partnerství s Red Bullem se také posunuje správným směrem a celková situace vypadá povzbudivě.
Shrnutí testů v Barceloně najdete zde, Jerezu zde.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.