Striktně vzato, auta Mercedesu a Ferrari neodpovídají během zimních testů v Jerezu a Barceloně pravidlům. Upevnění, na kterých jsou přední kamery, nejsou v souladu s předpisy. 'Auto-Motor-und-Sport' přináší podrobnější informace.
Aerodynamici hledají přítlak kdekoliv - i v oblasti upevnění kamer. Ty byly zneužity do podoby křídélek. Konkrétně tedy na vozech Ferrari SF15-T a Mercedes AMG W06. Původně mělo se splněním pravidel v této oblasti problém také Toro Rosso - část, odkud kamery vystupovaly, byla moc dlouhá.
Tato oblast je pravidly jasně definovaná - definovaná je jak velikost kamery tak její uchycení. Neměla by být delší než 15 mm. U Ferrari a Mercedesu je tento rozměr výrazně překračován (podobné to bylo i u Toro Rosso).
Nelegální uchycení kamer na tzv. 'uších' (foto: Daimler AG)
Toro Rosso už řešení opravilo
Technický delegát FIA, Charlie Whiting, napsal technickým ředitelům týmů dopis, ve kterém jim sdělil, že podobná řešení tolerovat nebude. Do Melbourne musí současná řešení Mercedesu a Ferrari zmizet. Toro Rosso zareagovalo nejrychleji a už do Barcelony dovezlo řešení, kdy je kamera uchycena vodorovně k šasi vozu.
Mercedes a Ferrari chtějí svá auta upravit do druhého testovacího týdne. Tzv. 'odstávající uši' pak zmizí nadobro. Podle některých speklací měl (v záloze) podobné řešen ale také Williams nebo Red Bull. Avšak legální je jen jedno: Kamera přímo vystupující z nosu, nikoliv umístěná na nahoru zahnutých držácích.
Legální řešení: Kamera vodorovně vystupující z postranní části špičky vozu (foto: Sauber Motorsport AG)
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.