Striktně vzato, auta Mercedesu a Ferrari neodpovídají během zimních testů v Jerezu a Barceloně pravidlům. Upevnění, na kterých jsou přední kamery, nejsou v souladu s předpisy. 'Auto-Motor-und-Sport' přináší podrobnější informace.
Aerodynamici hledají přítlak kdekoliv - i v oblasti upevnění kamer. Ty byly zneužity do podoby křídélek. Konkrétně tedy na vozech Ferrari SF15-T a Mercedes AMG W06. Původně mělo se splněním pravidel v této oblasti problém také Toro Rosso - část, odkud kamery vystupovaly, byla moc dlouhá.
Tato oblast je pravidly jasně definovaná - definovaná je jak velikost kamery tak její uchycení. Neměla by být delší než 15 mm. U Ferrari a Mercedesu je tento rozměr výrazně překračován (podobné to bylo i u Toro Rosso).
Nelegální uchycení kamer na tzv. 'uších' (foto: Daimler AG)
Toro Rosso už řešení opravilo
Technický delegát FIA, Charlie Whiting, napsal technickým ředitelům týmů dopis, ve kterém jim sdělil, že podobná řešení tolerovat nebude. Do Melbourne musí současná řešení Mercedesu a Ferrari zmizet. Toro Rosso zareagovalo nejrychleji a už do Barcelony dovezlo řešení, kdy je kamera uchycena vodorovně k šasi vozu.
Mercedes a Ferrari chtějí svá auta upravit do druhého testovacího týdne. Tzv. 'odstávající uši' pak zmizí nadobro. Podle některých speklací měl (v záloze) podobné řešen ale také Williams nebo Red Bull. Avšak legální je jen jedno: Kamera přímo vystupující z nosu, nikoliv umístěná na nahoru zahnutých držácích.
Legální řešení: Kamera vodorovně vystupující z postranní části špičky vozu (foto: Sauber Motorsport AG)
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.