Ferrari si před letošní sezonou vybralo na pozici třetího jezdce Estebana Gutiérreze, který se rozešel se Sauberem. Pro mnohé se jednalo o překvapení, protože ve dvou sezonách ve švýcarském týmu svými výkony nijak extra neoslňoval. Že by si u Ferrari všimli talentu, který většina lidí neviděla?
"Esteban přišel do Formule 1 poměrně brzy, ale má kvality, které nemohl ukázat v týmu, který nemá prostředky pro jejich prokázání," říká Maurizio Arrivabene, šéf týmu Scuderia Ferrari. "Dnes má již zkušenosti ze dvou let v F1 a teď dostane příležitost ukázat se jako třetí pilot ve špičkové stáji, zvláště svoji prací na simulátoru."
"Nevzali jsme ho proto, že by byl chráněncem Carlose [Slima, jednoho z nejbohatších lidí na světě]. Rád bych oddělil otázky týkající se sponzoringu od těch, které se týkají pilota, jsou to dva aspekty, které by neměly být míchány. Jsem rád, že od nýnějška s námi může pracovat, aby se zlepšil. Momentálně je součástí naší stáje a není vyloučeno, že by se mohl zúčastnit prvního volného tréninku Grand Prix Mexika. Proč by nemohl jet? Zúčastní se také našeho propagačního natáčení příští týden v Barceloně," uzavřel Arrivabene.
Esteban Guttierez sleduje dění během testů v Jerezu(foto: Scuderia Ferrari)
Zajímavé zprávy jsme mohli číst také o Pedru de la Rosovi. Společně s Fernandem Alonsem byli dva Španělé u italského týmu. Nejnovější zprávy ale hovoří o tom, že by u týmu mohl skončit také Pedro. Dle některých zvěstí by se mohl odstěhovat do Mercedesu, kde by zaujal místo testovacího a vývojového jezdce.
Dle španělského tisku de la Rosa s Mercedesem vyjednává už několik týdnů. Naposledy se měl se šéfy Mercedesu potkat minulý týden během testů v Barceloně. Pedro de la Rosa přitom není žádný mladík, když dnes slaví již 44. narozeniny, během své kariéry odjel 105 Grand Prix. Známý je hlavně kvůli své dlouholeté práci testovače, před Ferrari pracoval mnoho let pro McLaren.
Blíží se konec Pedra de la Rosy u Ferrari? (foto: Scuderia Ferrari)
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.