Ferrari si před letošní sezonou vybralo na pozici třetího jezdce Estebana Gutiérreze, který se rozešel se Sauberem. Pro mnohé se jednalo o překvapení, protože ve dvou sezonách ve švýcarském týmu svými výkony nijak extra neoslňoval. Že by si u Ferrari všimli talentu, který většina lidí neviděla?
"Esteban přišel do Formule 1 poměrně brzy, ale má kvality, které nemohl ukázat v týmu, který nemá prostředky pro jejich prokázání," říká Maurizio Arrivabene, šéf týmu Scuderia Ferrari. "Dnes má již zkušenosti ze dvou let v F1 a teď dostane příležitost ukázat se jako třetí pilot ve špičkové stáji, zvláště svoji prací na simulátoru."
"Nevzali jsme ho proto, že by byl chráněncem Carlose [Slima, jednoho z nejbohatších lidí na světě]. Rád bych oddělil otázky týkající se sponzoringu od těch, které se týkají pilota, jsou to dva aspekty, které by neměly být míchány. Jsem rád, že od nýnějška s námi může pracovat, aby se zlepšil. Momentálně je součástí naší stáje a není vyloučeno, že by se mohl zúčastnit prvního volného tréninku Grand Prix Mexika. Proč by nemohl jet? Zúčastní se také našeho propagačního natáčení příští týden v Barceloně," uzavřel Arrivabene.
Esteban Guttierez sleduje dění během testů v Jerezu(foto: Scuderia Ferrari)
Zajímavé zprávy jsme mohli číst také o Pedru de la Rosovi. Společně s Fernandem Alonsem byli dva Španělé u italského týmu. Nejnovější zprávy ale hovoří o tom, že by u týmu mohl skončit také Pedro. Dle některých zvěstí by se mohl odstěhovat do Mercedesu, kde by zaujal místo testovacího a vývojového jezdce.
Dle španělského tisku de la Rosa s Mercedesem vyjednává už několik týdnů. Naposledy se měl se šéfy Mercedesu potkat minulý týden během testů v Barceloně. Pedro de la Rosa přitom není žádný mladík, když dnes slaví již 44. narozeniny, během své kariéry odjel 105 Grand Prix. Známý je hlavně kvůli své dlouholeté práci testovače, před Ferrari pracoval mnoho let pro McLaren.
Blíží se konec Pedra de la Rosy u Ferrari? (foto: Scuderia Ferrari)
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.