Ferrari si před letošní sezonou vybralo na pozici třetího jezdce Estebana Gutiérreze, který se rozešel se Sauberem. Pro mnohé se jednalo o překvapení, protože ve dvou sezonách ve švýcarském týmu svými výkony nijak extra neoslňoval. Že by si u Ferrari všimli talentu, který většina lidí neviděla?
"Esteban přišel do Formule 1 poměrně brzy, ale má kvality, které nemohl ukázat v týmu, který nemá prostředky pro jejich prokázání," říká Maurizio Arrivabene, šéf týmu Scuderia Ferrari. "Dnes má již zkušenosti ze dvou let v F1 a teď dostane příležitost ukázat se jako třetí pilot ve špičkové stáji, zvláště svoji prací na simulátoru."
"Nevzali jsme ho proto, že by byl chráněncem Carlose [Slima, jednoho z nejbohatších lidí na světě]. Rád bych oddělil otázky týkající se sponzoringu od těch, které se týkají pilota, jsou to dva aspekty, které by neměly být míchány. Jsem rád, že od nýnějška s námi může pracovat, aby se zlepšil. Momentálně je součástí naší stáje a není vyloučeno, že by se mohl zúčastnit prvního volného tréninku Grand Prix Mexika. Proč by nemohl jet? Zúčastní se také našeho propagačního natáčení příští týden v Barceloně," uzavřel Arrivabene.
Esteban Guttierez sleduje dění během testů v Jerezu(foto: Scuderia Ferrari)
Zajímavé zprávy jsme mohli číst také o Pedru de la Rosovi. Společně s Fernandem Alonsem byli dva Španělé u italského týmu. Nejnovější zprávy ale hovoří o tom, že by u týmu mohl skončit také Pedro. Dle některých zvěstí by se mohl odstěhovat do Mercedesu, kde by zaujal místo testovacího a vývojového jezdce.
Dle španělského tisku de la Rosa s Mercedesem vyjednává už několik týdnů. Naposledy se měl se šéfy Mercedesu potkat minulý týden během testů v Barceloně. Pedro de la Rosa přitom není žádný mladík, když dnes slaví již 44. narozeniny, během své kariéry odjel 105 Grand Prix. Známý je hlavně kvůli své dlouholeté práci testovače, před Ferrari pracoval mnoho let pro McLaren.
Blíží se konec Pedra de la Rosy u Ferrari? (foto: Scuderia Ferrari)
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.
Isack Hadjar obdržel třímísta na startu za zdržení Carlose Sainze během kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Komisaři rozhodli, že jezdec Racing Bulls nedostatečně uvolnil trať, čímž ovlivnil soupeřovo měřené kolo.
Charles Leclerc byl po osmém místě v kvalifikaci v Kanadě viditelně zklamaný, protože věřil, že měl na pole position. Jeho týmový kolega Lewis Hamilton bude startovat z pátého místa a míří na pódium.
Ve finální tréninkové jízdě na Grand Prix Kanady předjel jezdec Red Bullu Oscara Piastriho za červených vlajek, což je porušení pravidel. FIA tento incident vyšetřuje, protože takové prohřešky ohrožují bezpečnost a spravedlnost závodu.
George Russell potvrdil svou formu v Montrealu a druhým po sobě jdoucím pole position ukázal, že Mercedes opět nachází tempo. Pokud promění start ve vítězství, může tím zlomit dosavadní průběh sezóny a upevnit své postavení mezi elitou.
Mercedes si v pátečních trénincích v Montrealu vybojoval první a třetí místo, přičemž George Russell ujistil, že během svého nejlepšího kola ve druhém tréninku plně využil potenciál vozu a nijak nešetřil.
Hlavní kandidáti na titul ve Formuli 1, Lando Norris a Oscar Piastri, přiznali, že jejich páteční tréninky v Montrealu neprobíhaly podle očekávání a potýkali se s technickými i jízdními problémy.
Fred Vasseur před Velkou cenou Kanady apeloval na novináře, aby nezapomínali, že ve Formuli 1 jde především o lidi, ne jen o výsledky a techniku. Jeho výrok je jasnou výzvou k větší empatii a férovosti v mediálním zacházení se sportovci i týmy.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.