Ferrari si před letošní sezonou vybralo na pozici třetího jezdce Estebana Gutiérreze, který se rozešel se Sauberem. Pro mnohé se jednalo o překvapení, protože ve dvou sezonách ve švýcarském týmu svými výkony nijak extra neoslňoval. Že by si u Ferrari všimli talentu, který většina lidí neviděla?
"Esteban přišel do Formule 1 poměrně brzy, ale má kvality, které nemohl ukázat v týmu, který nemá prostředky pro jejich prokázání," říká Maurizio Arrivabene, šéf týmu Scuderia Ferrari. "Dnes má již zkušenosti ze dvou let v F1 a teď dostane příležitost ukázat se jako třetí pilot ve špičkové stáji, zvláště svoji prací na simulátoru."
"Nevzali jsme ho proto, že by byl chráněncem Carlose [Slima, jednoho z nejbohatších lidí na světě]. Rád bych oddělil otázky týkající se sponzoringu od těch, které se týkají pilota, jsou to dva aspekty, které by neměly být míchány. Jsem rád, že od nýnějška s námi může pracovat, aby se zlepšil. Momentálně je součástí naší stáje a není vyloučeno, že by se mohl zúčastnit prvního volného tréninku Grand Prix Mexika. Proč by nemohl jet? Zúčastní se také našeho propagačního natáčení příští týden v Barceloně," uzavřel Arrivabene.
Esteban Guttierez sleduje dění během testů v Jerezu(foto: Scuderia Ferrari)
Zajímavé zprávy jsme mohli číst také o Pedru de la Rosovi. Společně s Fernandem Alonsem byli dva Španělé u italského týmu. Nejnovější zprávy ale hovoří o tom, že by u týmu mohl skončit také Pedro. Dle některých zvěstí by se mohl odstěhovat do Mercedesu, kde by zaujal místo testovacího a vývojového jezdce.
Dle španělského tisku de la Rosa s Mercedesem vyjednává už několik týdnů. Naposledy se měl se šéfy Mercedesu potkat minulý týden během testů v Barceloně. Pedro de la Rosa přitom není žádný mladík, když dnes slaví již 44. narozeniny, během své kariéry odjel 105 Grand Prix. Známý je hlavně kvůli své dlouholeté práci testovače, před Ferrari pracoval mnoho let pro McLaren.
Blíží se konec Pedra de la Rosy u Ferrari? (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.