Rémi Taffin, provozní ředitel společnosti Renault Sport F1, která dodává pohonné jednotky týmům Red Bull a Toro Rosso, prozradil, že jejich nový produkt je ze dvou třetin zcela nový.
"Během zimy jsme opravdu mohli vyměnit všechno, co jsme chtěli. Jediným omezením byl počet částí, které FIA ohodnotila určitým počtem žetonů pro to, co můžete změnit," uvedl pro MTV3 během testů v Barceloně Taffin.
Každý z loňských dodavatelů motorů, tj. Ferrari, Mercedes a Renault, může pro úpravu své pohonné jednotky po minulé sezóně využít 32 žetonů, což odpovídá 48 % celé pohonné jednotky. Podle Taffina to ale v praxi znamená, že mohou vylepšit podstatně větší část.
"Existující výrobci můžou změnit spoustu věcí, ať už se to týká motoru či ERS. Ve zkratce: můžeme postavit úplně nový motor. Můžete říct, že jsme oproti minulému roku změnili kolem dvou třetin dílů a během sezóny budeme v pokroku rozhodně pokračovat," pokračuje provozní ředitel Renaultu.
Po testech v Barceloně může být spokojený: jeho zákaznické stáje ujely 3859 kilometrů, čímž v přepočtu na jeden tým (1929,5 km) překonali Mercedes (1766,6 km/tým). Daniel Ricciardo s Red Bullem navíc zajel čtvrtý nejrychlejší čas, když na nejrychlejší Lotus poháněný Mercedesem ztratil jen půl sekundy - více ve shrnutí zde.
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB11 na dráze v Barceloně potvrdil pokrok Renaultu (foto: Pirelli)
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.