Rémi Taffin, provozní ředitel společnosti Renault Sport F1, která dodává pohonné jednotky týmům Red Bull a Toro Rosso, prozradil, že jejich nový produkt je ze dvou třetin zcela nový.
"Během zimy jsme opravdu mohli vyměnit všechno, co jsme chtěli. Jediným omezením byl počet částí, které FIA ohodnotila určitým počtem žetonů pro to, co můžete změnit," uvedl pro MTV3 během testů v Barceloně Taffin.
Každý z loňských dodavatelů motorů, tj. Ferrari, Mercedes a Renault, může pro úpravu své pohonné jednotky po minulé sezóně využít 32 žetonů, což odpovídá 48 % celé pohonné jednotky. Podle Taffina to ale v praxi znamená, že mohou vylepšit podstatně větší část.
"Existující výrobci můžou změnit spoustu věcí, ať už se to týká motoru či ERS. Ve zkratce: můžeme postavit úplně nový motor. Můžete říct, že jsme oproti minulému roku změnili kolem dvou třetin dílů a během sezóny budeme v pokroku rozhodně pokračovat," pokračuje provozní ředitel Renaultu.
Po testech v Barceloně může být spokojený: jeho zákaznické stáje ujely 3859 kilometrů, čímž v přepočtu na jeden tým (1929,5 km) překonali Mercedes (1766,6 km/tým). Daniel Ricciardo s Red Bullem navíc zajel čtvrtý nejrychlejší čas, když na nejrychlejší Lotus poháněný Mercedesem ztratil jen půl sekundy - více ve shrnutí zde.
Daniel Ricciardo s Red Bullem RB11 na dráze v Barceloně potvrdil pokrok Renaultu (foto: Pirelli)
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.