Romain Grosjean se vrací k dobré výkonnosti, kterou nový Lotus E23 Hybrid v Barceloně ukazoval. Lotus zajel nejrychlejší čas jak v sobotu tak v neděli, i když je třeba poznamenat, že k tomu vždy využil super-měkkou sadu pneumatik, zatímco třeba Mercedes zaznamenal své časy na střední sadě pneumatik, která má být v Barceloně o 1,5-2s pomalejší.
"Vše jde správným směrem," řekl po včerejším testu Francouz, který se posadil do nového vozu v Barceloně až poslední den. "Stále máme hodně parametrů, které chceme na autě vyzkoušet a nabízí nám spoustu možných nastavení, se kterými si můžeme hrát.
Zatím je stále moc brzy na to, abych auto nějak zhodnotil, ale během 111 kol, které jsem ujel, se dá už něco o autě pochytit. Navíc jsme jezdili na této trati, což je pro nás lepší [jak v Jerezu]," říká Romain Grosjean pro 'motorsport.nextgen-auto'.
Jezdec přiznává, že by chtěl mít víc času pro přípravu před Melbourne přímo v autě. Avšak potvrzuje závěry Maldonada o tom, že E23 reaguje na příkazy pilota mnohem lépe než E22. "Naneštěstí, náš plán už je hotový. Kdybych mohl jezdit déle v autě, bylo by to lepší, ale tak to je. Auto je každopádně snažší k řízení, než byl loňský vůz.
Vítr hrál včera v Barceloně hodně velkou roli (foto: Lotus F1 Team)
Je třeba říct, že já i Pastor máme stejný pocit - navíc máme podobný styl, chodili jsme do stejné školy. Oba jsme vyhráli v GP2, naše styly jsou hodně podobné. Pokud se mu něco líbí, tak já nejsem obvykle moc vzdálen od jeho názoru. To je vždy dobré pro vývoj."
Včerejší testování bylo hodně ovlivněné povětrnostními podmínkami, konkrétně větrem: "Ani na rovince auto nejelo rovně. Nevím, co se stalo Fernandu Alonsovi v zatáčce číslo 4, ale vítr tam byl hodně cítit. Doufám, že bude brzy fit."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.