Romain Grosjean se vrací k dobré výkonnosti, kterou nový Lotus E23 Hybrid v Barceloně ukazoval. Lotus zajel nejrychlejší čas jak v sobotu tak v neděli, i když je třeba poznamenat, že k tomu vždy využil super-měkkou sadu pneumatik, zatímco třeba Mercedes zaznamenal své časy na střední sadě pneumatik, která má být v Barceloně o 1,5-2s pomalejší.
"Vše jde správným směrem," řekl po včerejším testu Francouz, který se posadil do nového vozu v Barceloně až poslední den. "Stále máme hodně parametrů, které chceme na autě vyzkoušet a nabízí nám spoustu možných nastavení, se kterými si můžeme hrát.
Zatím je stále moc brzy na to, abych auto nějak zhodnotil, ale během 111 kol, které jsem ujel, se dá už něco o autě pochytit. Navíc jsme jezdili na této trati, což je pro nás lepší [jak v Jerezu]," říká Romain Grosjean pro 'motorsport.nextgen-auto'.
Jezdec přiznává, že by chtěl mít víc času pro přípravu před Melbourne přímo v autě. Avšak potvrzuje závěry Maldonada o tom, že E23 reaguje na příkazy pilota mnohem lépe než E22. "Naneštěstí, náš plán už je hotový. Kdybych mohl jezdit déle v autě, bylo by to lepší, ale tak to je. Auto je každopádně snažší k řízení, než byl loňský vůz.
Vítr hrál včera v Barceloně hodně velkou roli (foto: Lotus F1 Team)
Je třeba říct, že já i Pastor máme stejný pocit - navíc máme podobný styl, chodili jsme do stejné školy. Oba jsme vyhráli v GP2, naše styly jsou hodně podobné. Pokud se mu něco líbí, tak já nejsem obvykle moc vzdálen od jeho názoru. To je vždy dobré pro vývoj."
Včerejší testování bylo hodně ovlivněné povětrnostními podmínkami, konkrétně větrem: "Ani na rovince auto nejelo rovně. Nevím, co se stalo Fernandu Alonsovi v zatáčce číslo 4, ale vítr tam byl hodně cítit. Doufám, že bude brzy fit."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.