Nico Rosberg sice věří v rychlost svého Mercedesu, nepřisuzuje však příliš velký význam svému velmi dobrému času, který zajel při testech v Barceloně včera na středně-tvrdé směsi.
V neděli byl v Katalánsku nejrychlejší Romain Grosjean s Lotusem, jenže svůj čas 1:24,067 dosáhl na super-měkké směsi. Rosberg za ním zaostal o 0,254 sekundy, měl ale obuty o dva stupně tvrdší pneumatiky, s nimiž mohou být vozy až o 2 sekundy na kolo pomalejší. Že by první ukázka skutečné rychlosti Mercedesu?
"Když to říkáte... nebylo tak dobré, když se podíváte na časy z jiných dní a na podobné věci. Myslím si ale, že se do toho dostáváme. Věříme si a myslím, že máme dobré auto," komentoval Rosberg své včerejší kolo, které mělo hodnotu 1:24,321 min.
Těšit ho mohla i ujetá vzdálenost - včera zvládl nejvíce kol ze všech: 131, což odpovídá vzdálenosti 609,8 km. "Dobré zakončení testů, dnes se s vozem neobjevil žádný problém. Ke konci jsme absolvovali několik dobrých jízd a něco jsme se naučili, jakmile vítr zeslábl a zajeli jsme slušné časy."
Nico Rosberg v neděli v Barceloně předvedl na středně-tvrdé směsi pneumatik výborný čas(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Věříme si. Máme teď skvělý tým. Pečlivě sledujeme konkurenci, protože některé týmy předvedly velmi dobré časy, momentálně to tedy jasné není. Myslím si ale, že jsme v dobré pozici," dodal loňský vicemistr.
Shrnutí testů v Barceloně včetně maximálních rychlostí a použitých směsí pneumatik najdete zde.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.