Daniil Kvjat v novém Red Bull po druhém předsezónním testování vidí obrovský potenciál. S týmem hladce prošli celým plánovaným programem, výkonnosti se ale budou věnovat až tento týden v Barceloně.
Během prvního testování v Jerezu Red Bull bojoval se spolehlivostí - ujel tam pouze 735 km, horší byl už jen McLaren. Tento týden ale v Barceloně byl druhým nejspolehlivějším týmem poté, co zvládl 1945,8 km. Navíc zajížděl i rychlé časy: Daniel Ricciardo skončil v pátek na čele, když v Katalánsku zajel čtvrté nejlepší kolo během uplynulých čtyř dní.
Daniel Kvjat, jenž testoval včera, si pochvaloval pokroky: "V každé oblasti to jde stále napřed. Neustále se snažíme auto zlepšovat, tohle je naše práce, které se neustále věnujeme. Samozřejmě, že se několik věcí učím a zvykám si na tým i na auto - zvykáme si na sebe navzájem.
Myslím, že podnikáme dobré kroky, povzbuzující, a že máme obrovský potenciál. Jak je velký, to ukáže čas. Pro nás šlo o dobrý den. Prošli jsme hezky naším programem a dosáhli jsme vytouženého počtu kol. Naučili jsme se dnes několik dobrých věcí, z nichž snad v budoucnu budeme těžit. O tom podle mě testování je," uvádí ruský pilot.
Bývalý závodní inženýr Sebastiana Vettela a současný šéf závodních inženýrů, Guillaume Rocquelin, dodává: "Prošli jsme všechno, co jsme dnes chtěli, test tedy končí pozitivně. Po práci na mapování dopoledne jsme s Danym plánovali krátkou jízdu. Setkávali jsme se ale často s červenými vlajkami a pro Fernanda to bylo docela vážné zakončení ranní části. Je to dobře, že je OK."
Red Bull udělal v Barceloně ve spolehlivosti velký pokrok, Kvjat v novém voze vidí velký potenciál (foto: Red Bull Racing)
"Proto jsme krátké jízdy přesunuli na odpoledne a byly hodně dobré. Pak jsme se ke konci věnovali dlouhým jízdám. Tento test u nás ale nikdy nebyl o výkonnosti - byl o dosažení stability a spolehlivosti, nacvičení několika zastávek v boxech, práci na procedurách s mechaniky, abychom mohli prožít bezproblémový závodní víkend, což se nám podařilo.
Toho všeho jsme dosáhli. Staví nás to do dobré pozice před posledním testem příští týden, kdy snad začneme růst ve výkonnosti," přeje si Rocquelin. V Barceloně poslední čtyřdenní testování začíná ve čtvrtek 26. února.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.