Sebastian Vettel poprvé při testech v Barceloně usedl za volant vozu Ferrari SF15-T. Hned ráno dostal smyk a vylétl mimo trať, zbytek dne ale odjel bez potíží. Jak hodnotí svůj výkon?
Testování ráno začalo za chladného počasí - teplota vzduchu dosahovala 7 °C a dráhy 8 °C. Ráno Vettel nezačal nejlépe: "Toto dopoledne jsem trochu pospával, a když jsem vyrazil z boxů na studených pneumatikách, dostal jsem smyk. To poslední, co jsem mohl udělat, bylo pomoct klukům očistit auto od veškerého toho štěrku."
Pak jsme pracovali zejména na spolehlivosti, odjeli jsme dobrý počet kol. Daří se nám jezdit bez příliš mnoha problémů, je však opravdu těžké říci, jak si na tom stojíme ve srovnání s ostatními. Musíme pracovat den za dnem, abychom porozuměli našemu autu," hodnotí pilot, který před letošní sezónou přišel do Maranella z Red Bullu.
S Ferrari SF15-T ale nakonec ujel 105 kol (488,8 km) a na středně-tvrdých pneumatikách dosáhl pátého nejrychlejšího času (více zde). S týmem se zaměřoval hlavně na testování spolehlivosti při delších výjezdech.
Co říká na chování nového monopostu? "Obecně jsme s Kimim potěšeni tím, jak se chová, ale stále zbývá spousta práce. Podmínky dnes byly pro všechny těžké, protože za chladného počasí byla trať hodně kluzká. Bylo to příjemné vidět našeho prezidenta v garáži. Jsem rád, že nás podporuje," dodává Vettel.
Dnešní snímky Vettela a Ferrari najdete pod článkem, kompletní fotogalerii z Barcelony zde.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.