První den testů v Barceloně Lewise Hamiltona zastavila nemoc. Ani dnes se ještě necítil stoprocentně fit, ale odkroužil 101 kol a patří mu třetí nejrychlejší čas dne.
Dnešní den nebyl pro Lewise Hamiltona nejjednosdušší především kvůli pneumatikám. "Byl to těžký den. Jsem rád, že jsem najel sto kol a že jsem ujel další kilometry, o to se snažíme. Ale řekl bych, že největším problémem jsou pneumatiky. Nefungují, jsou příliš tvrdé. Když zajedete do boxů, mohou mít 80°C, což je dost, ale nefungují a stále nejsou v tom správném operativním okně. Včera jsem vyzkoušel tvrdou sadu a bylo to ještě těžší," vysvětluje Hamilton.
"Můj první dojem z těchto pneumatik není skvělý, ale možná, až bude tepleji, bude to lepší. Stále bychom se však mohli naučit více, kdybychom měli pneumatiky, které by celou dobu fungovaly. Potom bychom mohli jezdit a dělat změny v nastavení. O tom je testování. Dnes je však testování jiné. Snažíte se to nahradit najetými kilometry. Ale pneumatiky jsou tvrdé jako skála a často nefungují. Tedy alespoň pro mě ne," uvedl.
Ani on navíc nezůstává úplně lhostejný k pokroku ostatních a očekává, že letos budou souboje (především s Red Bully a Ferrari) mnohem vyrovnanější.
"Žádný. Nedívám se na ostatní. Maldonado byl dnes rychlý, ale každý je na jiné strategii s pneumatikami i palivem. Ale Ferrari vypadá silně, podobně jako Red Bull. Nicméně nevím, jak si proti nim stojíme," zněla jeho odpověď na otázku, jaký obrázek si zatím z testů udělal.
"Příští týden podle mě budeme vědět více, protože tam všichni přivezou novinky pro Melbourne. Potom ale přijde první závod a vše je jinak, protože pneumatiky se chovají odlišně. Je to jako žonglování poslepu. To na tomto sportu miluji - nikdy nevíte, co přijde. Očekávám těžší souboj, to čekám," okomentoval situaci stávající mistr světa.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.