První den testů v Barceloně Lewise Hamiltona zastavila nemoc. Ani dnes se ještě necítil stoprocentně fit, ale odkroužil 101 kol a patří mu třetí nejrychlejší čas dne.
Dnešní den nebyl pro Lewise Hamiltona nejjednosdušší především kvůli pneumatikám. "Byl to těžký den. Jsem rád, že jsem najel sto kol a že jsem ujel další kilometry, o to se snažíme. Ale řekl bych, že největším problémem jsou pneumatiky. Nefungují, jsou příliš tvrdé. Když zajedete do boxů, mohou mít 80°C, což je dost, ale nefungují a stále nejsou v tom správném operativním okně. Včera jsem vyzkoušel tvrdou sadu a bylo to ještě těžší," vysvětluje Hamilton.
"Můj první dojem z těchto pneumatik není skvělý, ale možná, až bude tepleji, bude to lepší. Stále bychom se však mohli naučit více, kdybychom měli pneumatiky, které by celou dobu fungovaly. Potom bychom mohli jezdit a dělat změny v nastavení. O tom je testování. Dnes je však testování jiné. Snažíte se to nahradit najetými kilometry. Ale pneumatiky jsou tvrdé jako skála a často nefungují. Tedy alespoň pro mě ne," uvedl.
Ani on navíc nezůstává úplně lhostejný k pokroku ostatních a očekává, že letos budou souboje (především s Red Bully a Ferrari) mnohem vyrovnanější.
"Žádný. Nedívám se na ostatní. Maldonado byl dnes rychlý, ale každý je na jiné strategii s pneumatikami i palivem. Ale Ferrari vypadá silně, podobně jako Red Bull. Nicméně nevím, jak si proti nim stojíme," zněla jeho odpověď na otázku, jaký obrázek si zatím z testů udělal.
"Příští týden podle mě budeme vědět více, protože tam všichni přivezou novinky pro Melbourne. Potom ale přijde první závod a vše je jinak, protože pneumatiky se chovají odlišně. Je to jako žonglování poslepu. To na tomto sportu miluji - nikdy nevíte, co přijde. Očekávám těžší souboj, to čekám," okomentoval situaci stávající mistr světa.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.