První den testů v Barceloně Lewise Hamiltona zastavila nemoc. Ani dnes se ještě necítil stoprocentně fit, ale odkroužil 101 kol a patří mu třetí nejrychlejší čas dne.
Dnešní den nebyl pro Lewise Hamiltona nejjednosdušší především kvůli pneumatikám. "Byl to těžký den. Jsem rád, že jsem najel sto kol a že jsem ujel další kilometry, o to se snažíme. Ale řekl bych, že největším problémem jsou pneumatiky. Nefungují, jsou příliš tvrdé. Když zajedete do boxů, mohou mít 80°C, což je dost, ale nefungují a stále nejsou v tom správném operativním okně. Včera jsem vyzkoušel tvrdou sadu a bylo to ještě těžší," vysvětluje Hamilton.
"Můj první dojem z těchto pneumatik není skvělý, ale možná, až bude tepleji, bude to lepší. Stále bychom se však mohli naučit více, kdybychom měli pneumatiky, které by celou dobu fungovaly. Potom bychom mohli jezdit a dělat změny v nastavení. O tom je testování. Dnes je však testování jiné. Snažíte se to nahradit najetými kilometry. Ale pneumatiky jsou tvrdé jako skála a často nefungují. Tedy alespoň pro mě ne," uvedl.
Ani on navíc nezůstává úplně lhostejný k pokroku ostatních a očekává, že letos budou souboje (především s Red Bully a Ferrari) mnohem vyrovnanější.
"Žádný. Nedívám se na ostatní. Maldonado byl dnes rychlý, ale každý je na jiné strategii s pneumatikami i palivem. Ale Ferrari vypadá silně, podobně jako Red Bull. Nicméně nevím, jak si proti nim stojíme," zněla jeho odpověď na otázku, jaký obrázek si zatím z testů udělal.
"Příští týden podle mě budeme vědět více, protože tam všichni přivezou novinky pro Melbourne. Potom ale přijde první závod a vše je jinak, protože pneumatiky se chovají odlišně. Je to jako žonglování poslepu. To na tomto sportu miluji - nikdy nevíte, co přijde. Očekávám těžší souboj, to čekám," okomentoval situaci stávající mistr světa.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.