Fernando Alonso je přesvědčen, že jsou s McLarenem na správné cestě a uvedl, že jejich vůz má potenciál a cítí se v něm dobře - pokud tedy jede.
V pátek v Barceloně Fernando Alonso ujel 59 kol, což je více, než se McLarenu zatím během dostavadních testů podařilo. Nic to však nemění na tom, že i tak ujeli nejméně ze všech týmů. Opět je omezil problém s MGU-K, avšak Alonso byl po dnešním dni pozitivně naladěn.
"Dnes to byl rozhodně lepší den. Najeli jsme kola a začali jsme v 9:00 a skončili v 17:45, což je konečně dobrá zpráva. Mohli jsme vyzkoušet potenciál vozu a vyzkoušet mnohé systémy, což se předtím nepodařilo."
"Dnes to byl skvělý den, prozkoumal jsem potenciál vozu. Stále pochopitelně nejedeme naplno, jsme limitování motorem apod., ale auto bylo rozhodně lepší než v Jerezu. Musíme napravit vyvážení brzd, trošku zlepšit přeřazování, teplota občas stoupá až příliš nebo je zase nízká, ale každým kolem se něco nového naučíme a užíváme si to," uvedl spokojený Španěl.
Honda začíná s ročním zpožděním oproti ostatním dodavatelům motorů a stačí si vzpomenout, jak probíhalo loňské testování. V Jerezu McLaren najel celkem 79 kol, nyní sice technika ještě stále zlobí, Alonso však vnímá pokrok.
"Tohleto jsem očekával. Už chybí jen šest dní do konce testování, takže bylo načase zvednout laťku, naučit se něco o voze a najet kilometry. To bylo i včerejším cílem, ale Jenson měl problém a byl to náročnější den. Byli jsme možná moc pesimističtí, ale dnes jsme všem v týmu ukázali, že jdeme správným směrem," okomentoval dosavadní průběh testů.
"Potenciál vůz má, ať už s omezeními či bez nich, auto je dobré, rychlé, takže pomalu vyřešíme potíže, protože každým kolem se učíme, opravíme problém a objeví se další, tak opravíme ten. Zažili jsme to i loni. Soupeři mají rok zkušeností a 20 závodů navíc. My je nemáme a pokusíme se vše udělat rychleji, než tomu bylo loni," uvedl.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.