Fernando Alonso je přesvědčen, že jsou s McLarenem na správné cestě a uvedl, že jejich vůz má potenciál a cítí se v něm dobře - pokud tedy jede.
V pátek v Barceloně Fernando Alonso ujel 59 kol, což je více, než se McLarenu zatím během dostavadních testů podařilo. Nic to však nemění na tom, že i tak ujeli nejméně ze všech týmů. Opět je omezil problém s MGU-K, avšak Alonso byl po dnešním dni pozitivně naladěn.
"Dnes to byl rozhodně lepší den. Najeli jsme kola a začali jsme v 9:00 a skončili v 17:45, což je konečně dobrá zpráva. Mohli jsme vyzkoušet potenciál vozu a vyzkoušet mnohé systémy, což se předtím nepodařilo."
"Dnes to byl skvělý den, prozkoumal jsem potenciál vozu. Stále pochopitelně nejedeme naplno, jsme limitování motorem apod., ale auto bylo rozhodně lepší než v Jerezu. Musíme napravit vyvážení brzd, trošku zlepšit přeřazování, teplota občas stoupá až příliš nebo je zase nízká, ale každým kolem se něco nového naučíme a užíváme si to," uvedl spokojený Španěl.
Honda začíná s ročním zpožděním oproti ostatním dodavatelům motorů a stačí si vzpomenout, jak probíhalo loňské testování. V Jerezu McLaren najel celkem 79 kol, nyní sice technika ještě stále zlobí, Alonso však vnímá pokrok.
"Tohleto jsem očekával. Už chybí jen šest dní do konce testování, takže bylo načase zvednout laťku, naučit se něco o voze a najet kilometry. To bylo i včerejším cílem, ale Jenson měl problém a byl to náročnější den. Byli jsme možná moc pesimističtí, ale dnes jsme všem v týmu ukázali, že jdeme správným směrem," okomentoval dosavadní průběh testů.
"Potenciál vůz má, ať už s omezeními či bez nich, auto je dobré, rychlé, takže pomalu vyřešíme potíže, protože každým kolem se učíme, opravíme problém a objeví se další, tak opravíme ten. Zažili jsme to i loni. Soupeři mají rok zkušeností a 20 závodů navíc. My je nemáme a pokusíme se vše udělat rychleji, než tomu bylo loni," uvedl.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.