Renault přemýšlí o svém dalším působení ve Formuli 1. Stáhne se, bude fungovat i nadále pouze jako dodavatel pohonných jednotek nebo bude míst svůj vlastní tým?
Francouzská automobilka svůj závodní tým prodala za symbolickou cenu v roce 2010 společnosti Genii Capital, ta jej později přejmenovala na Lotus a z Renaultu se tak stal pouze dodavatel motorů.
Z počátku zásoboval čtyři týmy, ale po loňském krachu Caterhamu, Marussie a odchodu Lotusu k Mercedesu mu zůstalo pouze Red Bull a jeho dceřiná stáj Toro Rosso. Ředitel společnosti Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, připustil, že nyní zvažují, co dále.
"Jsme zde kvůli marketingu. Pokud tedy z marketingového hlediska budeme potřebovat věci dělat trochu odlišně, pak jsme vůči tomu otevření. V podstatě mám pouze jednoho zákazníka. Jde o situaci, kdy jsme zcela závislí na Red Bullu," vysvětluje Abiteboul pro Autosport.
Red Bull navíc dává často najevo nespokojenost s francouzskými pohonnými jednotkami. Přes zimu se opět zlepšili, ale stále nejsou tam, kde by měly být (více zde). Dodavatel motorů proto zvažuje další formu svého zapojení do F1.
Vrátí se Renault do F1 jako konstruktér? (foto: Renault Sport F1)
"Je to pro Renault udržitelné? Toť otázka. Neříkám ano ani ne," pokračuje Abiteboul. Renault má možnost investovat do nějakého týmu s tím, aby jej získal pro sebe. Jednou z možností je koupit svou bývalou stáj Lotus zpět, další možností je Toro Rosso. Podklady pro konečné rozhodnutí má zpracovat bývalý technický ředitel Mercedesu, Bob Bell.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.