Daniel Ricciardo včera v Barceloně po začátku druhých předsezónních testů přiznal, že Renault přes zlepšení na tom stále není tak dobře, jak by měl.
"Určitě to stále dolaďujeme. S motorem a s ovladatelností ještě nejsme tam, kde bychom chtěli být," říká Ricciardo. "Ale zároveň jsme neočekávali, že tam už budeme. Věděli jsme, že to zabere trochu času, takže si myslíme, že jsme tam, kde jsme si mysleli, že bychom mohli být."
"Někteří jsou trochu napřed, ale až přijde na řadu Melbourne, tak tam budeme," věří australský jezdec před domácí velkou cenou. I když Renault na soupeře stále ztrácí, tak se mu ty největší potíže vyřešit už podařilo.
"Myslím, že ty větší problém se dnes zdají být vyřešeny. Nyní to jen dolaďujeme a snažíme se, aby byl ovladatelnější, aby poskytoval výkon tam, kde ho potřebujeme. Z pohledu globálních problémů to je OK. Neujeli jsme 100 kol, nemuseli jsme však měnit žádný motor, jako tomu bylo v Jerezu. Rozhodně tedy v této oblasti děláme pokroky," pokračuje pilot Red Bullu.
Včera zajel na měkkých pneumatikách třetí nejrychlejší čas, ale na Kimiho Räikkönen s Ferrari, jenž měl nasazenou středně-tvrdou směs, ztrácel téměř 4 desetiny. "Ferrari vypadá velmi solidně. Nevím, na jakých pneumatikách byl Räikkönen, v každém případě ale vypadají velmi dobře."
Red Bull se stále trápí s ovladatelností pohonné jednotky Renaultu (foto: Pirelli)
Poté, co mu bylo řečeno, že jel Fin na tvrdší směsi než on, upřesnil: "Pak to vypadá hodně dobře. U Mercedesu si jsem jistý, že tam bude. Zdá se, že tito dva udávají počáteční tempo."
Z výkonnosti svého Red Bullu však není nikterak mrzutý: "Stále je příliš brzy na frustrace, nejsem frustrovaný. Chci už závodit, a do Melbourne tam budeme. Když to ale začne a my tam stále nebudeme, pak to začne být trochu frustrující."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.