Susie Wolffová viní Felipeho Nasra za to, že zavinil jejich vzájemnou kolizi během prvního dne testů v Barceloně.
Podle ní šlo o "zbytečnou kolizi" a mladý Brazilec by měl proto zpytovat své svědomí. Wolffová při pomalejší jízdě Nasrovi v jeho rychlém kole zavřela zatáčku a došlo ke kontaktu, při němž byl poškozen jeho vůz (zavěšení, zadní křídlo, převodovka i podlaha).
"Opravdu nešťastné. To, co fakt nechcete, je při těchto testech ztrácet čas. A my jsme dnes přišli o většinu odpoledne kvůli něčemu zbytečnému. Je to na video, každý se na to může podívat," vrací se k havárii Wolffová.
"Byla jsem ve svém výjezdovém kole a odhaduji, že on jel své letmé. Brzdila jsem do zatáčky č. 5, zůstávala jsem ve stopě a on do mě narazil, svou zadní pneumatikou do mé přední. Hned jsem šla za ním a ptala se, co se k čertu stalo. Nějak neměl co říct. U já jsem upřímně také nenacházela slova. Je to hloupé. Bylo jasné, že jedu přímo. Nevím, jestli čekal že uhnu nebo se snažil optimaliovat nájezd do zatáčky.
Bylo to hloupé, zbytečná kolize. Je to velmi těžké pochopit, jak a proč k tomu došlo, ale stalo se tak. Tyto věci se někdy mohou přihodit. Ale ztratit tolik času ve voze pro mě bylo opravdu těžké," stěžuje si Wolffová, která dnes nakonec zvládla přes 400 kilometrů (86 kol).
Susie Wolffová si kromě solidní vzdálenosti dnes v Barceloně připsala také neobvykloukolizi s Felipem Nasrem ze Sauberu (foto: Williams F1 Team)
Se svou výkonností byla jinak manželka sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa spokojená: "Hodně jsme se toho dnes naučili a dokončila jsem dopoledne téměř celou vzdálenost závodu. Bylo to fajn absolvovat s vozem delší jízdy, abychom lépe porozuměli managementu pneumatik. Oproti FW36 to vypadá na dobrý krok vpřed."
Podrobnou reportáž z prvního dne testů v Barceloně najdete zde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.