V záplavě neutuchajících zvěstí ohledně osudu jednotlivých týmů F1 teď přišla konečně jedna dobrá. Force India měla projít všemi povinnými nárazovými testy. Hotové a ze strany FIA převzaté by navíc mělo být také druhé šasi. Ještě zajímavější zprávou možná je, že Marussia se měla pro začátek března přihlásit k nárazovým testům a to s autem postaveným dle pravidel pro sezonu 2015.
Laboratoře společností TRL a CSI, ve kterých se provádí povinné nárazové testy monopostů F1 teď mají spoustu práce. Jednotlivé týmy totiž zkoušejí různé varianty svých nových nosů. Cílem všech je přejít ke kratším řešením. Toro Rosso již stačilo potvrdit, že ještě před startem sezony příjde s kratší verzí.
Dokonce je možné, že tým stačí nasadit kratší řešení ještě v Barceloně. Red Bull pracuje na tom, aby z nosu odstranil bouli, kterou tam aktuálně má. Red Bull a Toro Rosso tedy podstupují již druhé kolo nárazových testů. Force India má termín první.
Po pozdním zhotovení auta se indická stáj k nárazovým testům dostala až teď - všemi dynamickými i statickými zátěžovými zkouškami stáj prošla. Dokonce už se dvěma šasi. Zlé jazyky, které tvrdily, že Force India bude mít problém stihnout Melbourne, jsou tedy utišeny.
Marussia přezbrojuje na techniku 2015Na startu v Austrálii tedy bude jistě 9 týmů. Marussia i nadále bojuje o přežití. Tým, který je teď veden pod názvem Manor, se přihlásil zkraje března ke crash testům. Auto bude již odpovídat pravidlům pro sezonu 2015.
Marussia musí stihnout již závod v Austrálii (foto: Marussia F1 Team)
Šasi bylo za tímto účelem v přední části prodlouženo, aby splnilo nové předpisy o výšce. Také nos by měl být verzí pro rok 2015. Po technické stránce tedy nestojí nasazení nic v cestě. Problémem by mohlo být Ferrari, které dodá své motory jenom v případě, že stáj zaplatí 10 milionů EUR. Dále má tým mít údajně zúžené šasi kolem zavěšení.
Marussia by si již neměla dovolit vynechávat závody - ve smlouvě s vlastníkem práv na F1 totiž stojí, že do roku 2020 stáj nesmí vynechat více než 3 závody (celkově ne za sezonu). Toto číslo již Marussia na svém kontě ze sezony 2014 má (Austin, Sao Paulo, Abu Zabí). Tým tedy musí nastoupit v Melbourne, jinak nedostane odměny za rok 2014. Podle některých expertů je to nemožné.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.