V záplavě neutuchajících zvěstí ohledně osudu jednotlivých týmů F1 teď přišla konečně jedna dobrá. Force India měla projít všemi povinnými nárazovými testy. Hotové a ze strany FIA převzaté by navíc mělo být také druhé šasi. Ještě zajímavější zprávou možná je, že Marussia se měla pro začátek března přihlásit k nárazovým testům a to s autem postaveným dle pravidel pro sezonu 2015.
Laboratoře společností TRL a CSI, ve kterých se provádí povinné nárazové testy monopostů F1 teď mají spoustu práce. Jednotlivé týmy totiž zkoušejí různé varianty svých nových nosů. Cílem všech je přejít ke kratším řešením. Toro Rosso již stačilo potvrdit, že ještě před startem sezony příjde s kratší verzí.
Dokonce je možné, že tým stačí nasadit kratší řešení ještě v Barceloně. Red Bull pracuje na tom, aby z nosu odstranil bouli, kterou tam aktuálně má. Red Bull a Toro Rosso tedy podstupují již druhé kolo nárazových testů. Force India má termín první.
Po pozdním zhotovení auta se indická stáj k nárazovým testům dostala až teď - všemi dynamickými i statickými zátěžovými zkouškami stáj prošla. Dokonce už se dvěma šasi. Zlé jazyky, které tvrdily, že Force India bude mít problém stihnout Melbourne, jsou tedy utišeny.
Marussia přezbrojuje na techniku 2015Na startu v Austrálii tedy bude jistě 9 týmů. Marussia i nadále bojuje o přežití. Tým, který je teď veden pod názvem Manor, se přihlásil zkraje března ke crash testům. Auto bude již odpovídat pravidlům pro sezonu 2015.
Marussia musí stihnout již závod v Austrálii (foto: Marussia F1 Team)
Šasi bylo za tímto účelem v přední části prodlouženo, aby splnilo nové předpisy o výšce. Také nos by měl být verzí pro rok 2015. Po technické stránce tedy nestojí nasazení nic v cestě. Problémem by mohlo být Ferrari, které dodá své motory jenom v případě, že stáj zaplatí 10 milionů EUR. Dále má tým mít údajně zúžené šasi kolem zavěšení.
Marussia by si již neměla dovolit vynechávat závody - ve smlouvě s vlastníkem práv na F1 totiž stojí, že do roku 2020 stáj nesmí vynechat více než 3 závody (celkově ne za sezonu). Toto číslo již Marussia na svém kontě ze sezony 2014 má (Austin, Sao Paulo, Abu Zabí). Tým tedy musí nastoupit v Melbourne, jinak nedostane odměny za rok 2014. Podle některých expertů je to nemožné.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.