McLaren dopoledne v Barceloně předvedl záblesk zlepšení a několik rychlých kol, poté se ale objevil opět problém s pohonnou jednotkou a tým musel testování předčasně ukončit.
Button ráno nechyběl na dráze, zvládl 21 kol ve velmi dobrém tempu - na nejrychlejšího Nasra se Sauberem ztrácel necelých 9 desetin sekundy, na Ferrari před sebou jednu desetinu. Poté se však objevila závada, která mu vystavila stopku.
Na vině byl systém pro rekuperaci (ERS), konkrétně těsnění v motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K). Závada si vyžádala časově náročnou výměnu celé pohonné jednotky, tým si ale není jistý tím, zda se mu ji do zítřka podaří vyřešit.
Podle Hondy je totiž třeba díl přepracovat a ten nový, vylepšený bude k dispozici až v sobotu. Náhradní MGU-K s sebou sice má, ale není jisté, zda se problém neobjeví znovu.
"Museli jsme dnes ráno zastavit poté, co jsme objevili vadné těsnění u MGU-K. Chybná část pak způsobila problém, který si vyžádal plnou výměnu pohonné jednotky. Čas potřebný pro tyto změny znamená, že dnes v podstatě končíme," říká šéf Hondy Jasuhisa Araj.
"Budeme muset jezdit s přepracovaným dílem, abychom se vyhnuli potenciálnímu opakování problému. Žel vylepšenou součástku do soboty mít nebudeme, což znamená, že když zítra vyjedete, můžeme stejnému problému čelit znovu," pokračuje. McLaren podle něj zítra i přes tuto hrozbu vyjede a bude se snažit čas na dráze za daných podmínek maximálně využít.
Zítra by se měl za volantem objevit Fernando Alonso, ale dnešní problém se může znovu objevit - vylepšený díl dorazí až v sobotu (foto: Honda Racing F1)
"Všechny takové potíže jsou součástí testování, přes noc ale uděláme ty nejlepší změny a naplánujeme produktivní den ježdění, kdy se za volantem zítra objeví Fernando [Alonso]. Snad bude řešení na zakázku hotové do soboty a oba piloti budou mít příležitost ujet několik užitečných kol. Jenson bude jezdit v Sobotu a Fernando test uzavře v neděli," dodává Arai.
Aktuální zpravodajství z prvního dne testů v Barceloně můžete sledovat zde.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.