Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff tvrdí, že se z loňské tvrdé rivality Lewise Hamiltona a Nica Rosberga poučili a že je díky tomu budou letos lépe zvládat.
Dvojice Mercedesu se při boji o titul několikrát dostala do kontaktu, úspěšnějším byl nakonec Hamilton, který vyhrál poslední závod v Abú Zabí a zajistil si tak titul mistra světa.
"Tým nikdy neočekával, že by to mělo být jiné, ale hodně jsme se z minulého roku poučili. Poučili jsme se ze spolupráce s oběma, z analýzy chyb, a budeme se snažit věci dělat v roce 2015 lépe," tvrdí Wolff pro BBC.
Soupeření může podle něj opět vést k hořkým okamžikům, jsou ale dobře připraveni na to, aby jim dokázali čelit: "Loni jsme si dobře uvědomovali, že se můžou dostat do obtížných okamžiků. Velmi dobře si uvědomujeme, že k tomu může dojít i tento rok."
Trpělivost šéfů Mercedesu oba jezdci vyzkoušeli zejména v Belgii, kde došlo ke vzájemnému kontaktu. Bitva o titul se táhla celou sezónu až do poslední velké ceny a vztahy během ní mezi Hamiltonem a Rosbergem ochladly.
Souboj na ostří nože v Bahrajnu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Jsou týmovými kolegy, kteří proti sobě bojují o titul mistra světa Formule 1, takže od nich nemůžete očekávat, že budou těmi nejlepšími přáteli," dodává sportovní ředitel Mercedesu, který pevně věří, že oba jezdce letos ve snaze obhájit tituly zvládnou.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.