V Barceloně se podle Red Bull dočkáme reprezentativnějších časů s tím, jak se týmy začnou více zaměřovat na výkonnost. Ti nejrychlejší z Jerezu se podle rakouské stáje začnou v relativním pořadí propadat.
"Druhé předsezónní testování tento týden v Barceloně je tím, ve kterém využijeme to, co jsme se naučili v Jerezu, a opravíme chyby, na které jsme tam přišli. Ve zkratce: celý tento týden je o stavění na jakékoliv platformě, kterou týmy dokázaly zkonstruovat v prvním týdnu," uvádí Red Bull.
Mercedes se díky výborné spolehlivosti mohl dříve zaměřit na výkonnostNěkteří, jako například Mercedes, v Jerezu předvedli "konzistentní výjezdy, které jim umožňují se přesunout od korelace, ověřování a spolehlivosti při delších jízdách k prošetření výkonnostního potenciálu nových vozů a dalšímu průzkumu pneumatikových směsí, které budou v této sezóně k dispozici."
Red Bull toho sice v Jerezu moc neujel, věci se ale většinou vyvíjely dle očekávání. Nový šéf závodních inženýrů Guillaume "Rocky" Rocquelin řekl, že "Jerez rozhodně neopouštíme v úzkých."
Spokojený byl i jejich motorový partner Renault. "Dosáhli jsme téměř všech cílů, které jsme si stanovili. Primárními cíli byly plná integrace pohonné jednotky do šasi, eliminace poruch a pak ujetí co největší vzdálenosti," tvrdí provozní ředitel Renault, Remi Taffin.
V Barceloně reprezentativnější časy než v JerezuTestování v Barceloně, které bude probíhat od čtvrtku do neděle, "vrhne více světla na nové vozy," což v klikatém Jerezu s velmi drsným povrchem a za chladného počasí nebylo dost dobře možné. Barcelona obsahuje směsici středně rychlých a rychlých zatáček, pomalou část i dlouhou rovinku. Auto dostane pěkně zabrat, protože dráha představuje celou škálu mechanických a aerodynamických výzev.
V Jerezu sice Pirelli mělo připraveno super-měkké pneumatiky, nikdo je však neužil. Italský výrobce je před letošní sezónou upravil a tento týden bychom nejměkčí směs měli poprvé spatřit v akci.
Red Bull chce vystrčit růžky, Ferrari v pořadí klesneRed Bull se zaměří na to, aby ujel co nejvíce kilometrů a převedl vylepšení motoru do výkonnosti na dráze. "V Barceloně se chceme více přesunout k výkonnostnímu hledisku pohonné jednotky v tomto testu a jezdit se specifikací, která má blíže k té, s níž pojedeme v Melbourne. Samozřejmě budeme stále pečlivě sledovat spolehlivost," říká Taffin.
Dočkáme se reprezentativnější pořadí než v Barceloně, týmy by toho měly odhalit více o své výkonnosti, protože se ve svých denních plánech zaměří i na kratší jízdy. Ta nejrychlejší auta z Jerezu - mezi které patřilo Ferrari a Sauber - "by se měla v pořadí propadnout s tím, jak se zlepší spolehlivost a důvěra týmů v jejich nové stroje. Stále však nepůjde o přesný obrázek, ten se se teprve začne ukazovat," uzavírá Red Bull.
Shrnutí prvního testu v Jerezu najdete zde.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.