V Barceloně se podle Red Bull dočkáme reprezentativnějších časů s tím, jak se týmy začnou více zaměřovat na výkonnost. Ti nejrychlejší z Jerezu se podle rakouské stáje začnou v relativním pořadí propadat.
"Druhé předsezónní testování tento týden v Barceloně je tím, ve kterém využijeme to, co jsme se naučili v Jerezu, a opravíme chyby, na které jsme tam přišli. Ve zkratce: celý tento týden je o stavění na jakékoliv platformě, kterou týmy dokázaly zkonstruovat v prvním týdnu," uvádí Red Bull.
Mercedes se díky výborné spolehlivosti mohl dříve zaměřit na výkonnostNěkteří, jako například Mercedes, v Jerezu předvedli "konzistentní výjezdy, které jim umožňují se přesunout od korelace, ověřování a spolehlivosti při delších jízdách k prošetření výkonnostního potenciálu nových vozů a dalšímu průzkumu pneumatikových směsí, které budou v této sezóně k dispozici."
Red Bull toho sice v Jerezu moc neujel, věci se ale většinou vyvíjely dle očekávání. Nový šéf závodních inženýrů Guillaume "Rocky" Rocquelin řekl, že "Jerez rozhodně neopouštíme v úzkých."
Spokojený byl i jejich motorový partner Renault. "Dosáhli jsme téměř všech cílů, které jsme si stanovili. Primárními cíli byly plná integrace pohonné jednotky do šasi, eliminace poruch a pak ujetí co největší vzdálenosti," tvrdí provozní ředitel Renault, Remi Taffin.
V Barceloně reprezentativnější časy než v JerezuTestování v Barceloně, které bude probíhat od čtvrtku do neděle, "vrhne více světla na nové vozy," což v klikatém Jerezu s velmi drsným povrchem a za chladného počasí nebylo dost dobře možné. Barcelona obsahuje směsici středně rychlých a rychlých zatáček, pomalou část i dlouhou rovinku. Auto dostane pěkně zabrat, protože dráha představuje celou škálu mechanických a aerodynamických výzev.
V Jerezu sice Pirelli mělo připraveno super-měkké pneumatiky, nikdo je však neužil. Italský výrobce je před letošní sezónou upravil a tento týden bychom nejměkčí směs měli poprvé spatřit v akci.
Red Bull chce vystrčit růžky, Ferrari v pořadí klesneRed Bull se zaměří na to, aby ujel co nejvíce kilometrů a převedl vylepšení motoru do výkonnosti na dráze. "V Barceloně se chceme více přesunout k výkonnostnímu hledisku pohonné jednotky v tomto testu a jezdit se specifikací, která má blíže k té, s níž pojedeme v Melbourne. Samozřejmě budeme stále pečlivě sledovat spolehlivost," říká Taffin.
Dočkáme se reprezentativnější pořadí než v Barceloně, týmy by toho měly odhalit více o své výkonnosti, protože se ve svých denních plánech zaměří i na kratší jízdy. Ta nejrychlejší auta z Jerezu - mezi které patřilo Ferrari a Sauber - "by se měla v pořadí propadnout s tím, jak se zlepší spolehlivost a důvěra týmů v jejich nové stroje. Stále však nepůjde o přesný obrázek, ten se se teprve začne ukazovat," uzavírá Red Bull.
Shrnutí prvního testu v Jerezu najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.