Zima je letos pro Adriana Sutila velmi klidná. Němec musel po konci minulé sezony uvolnit místo u Sauberu ve prospěch Marcuse Ericssona a Felipe Nasra. Pro sezonu 2015 nemá žádnou smlouvu.
I kdyby byl spojen s projektem Haas, který chce debutovat v F1 v sezoně 2016, tak by i tak potřeboval nějaký program na sezonu 2015. Nabídka by mohla přijít z vytrvalostních závodů. Podle některých spekulací měl jezdec podepsat smlouvu s Nissanem, se kterým by odjel vytrvalostní šampionát v tomto roce. Japonci se letos připojí k Audi, Toyotě a Porsche ve vrcholné třídě LMP1.
Švýcarský Blick dokonce přišel se zprávou, že pokud by se nakonec přece jen do F1 dostal zpět Manor, tak by jedno ze dvou volných míst mohl obsadit právě Adrian Sutil. Podle nich však "Adrian preferuje místo ve WEC." Nissan oznámil již 7 ze svých 9 pilotů.
"Nevím, co budu dělat tento rok. Ale je pravdou, že jsou i jiné kategorie mimo F1," řekl nedávno samotný jezdec. Jenže brzy na to odmítl management - Manfred Zimmermann - jezdce: "Není to pravda," řekl pro 'motorsport-total.com'. "Nejsme [s Nissanem] v kontaktu. Jsme v nejisté pozici a zatím nevíme, kam se vydáme. WEC je ale zcela jistě šampionát, který je třeba sledovat."
Adrian při svém posledním závodu v F1? (foto: Sauber Motorsport AG)
Dvě volná místa u Nissanu však nejsou stejná - jedno je pro kompletní šampionát, druhé pouze pro Le Mans. Pokud by se přece jenom Sutil s Nissanem domluvil, pak by se mohl potkat s Nico Hülkenbergem, který pojede za Porsche, nebo Markem Webberem, který jede též za Porsche.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.