Piloti Formule 1 budou mít od letošního roku zakázáno změnu designu své přilby.
Šéfové F1 se v rámci lepší propagace sportu podle Autosportu dohodli na tom, že piloti si v průběhu roku už nebudou moci měnit barevná zbarvení svých přileb. Někteří přitom svůj design běžně měnili závod od závodu, čímž diváků znesnadňovali jejich identifikaci. Sebastian Vettel během své kariéry již například použil kolem 60 různých verzí.
Stejně jako loni museli jezdci přijmout čísla, která jim zůstanou po celou jejich kariéru v F1 (s výjimkou mistra světa, který v následujícím roce bude moci použít číslo 1), Formule 1 jim nyní brání běžně měnit své přilby.
FIA se společně s Berniem Ecclestonem dohodla, že piloti budou muset po celý rok používat pouze jeden barevný design. Tento návrh včera v Ženevě schválila Komise F1, nyní jej musí ještě ratifikovat Světová rada motorsportu FIA v naději, že fanoušci budou moci na dráze i v televizi snadněji rozpoznávat své jezdce.
Pod článkem najdete snímky přileb, které Sebastian Vettel použil během loňské sezóny.
V naší fotogalerii s filtrem zde najdete přes 2000 snímků přileb všech jezdců z posledních sezón.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.