Dnes v Ženevě hlasovala Komise F1 ohledně větších změn ve Formuli 1. Ty byly nakonec zamítnuty, dříve než v sezóně 2017 se jich tedy nedočkáme.
Novinky v pravidlech se měly týkat širších vozů, širších pneumatik a aerodynamikům měly dát větší svobodu, která měla vést k vytvoření vozů agresivnějšího vzhledu (o hlasování jsme informovali zde). Většina týmů nebyla pro, vše se tedy odkládá nejdříve na rok 2017.
Ke schválení změn za dva roky bude třeba nové hlasování. Ferrari sice dnes vydalo studii toho, jak by nová auta mohla vypadat, to však na členy Komise F1 nezapůsobilo - snímky konceptu Scuderie najdete zde.
Proti zavedení příští rok byli například Mercedes, jenž si chce co nejdéle udržet svou nadvládu za současných předpisů, či McLaren, který argumentoval vysokými náklady na velkou úpravu pravidel za tak krátký čas.
Přítomní se nakonec shodli na tom, že bude lepší věnovat více času konkrétním návrhům pro rok 2017, aby došlo k opravdovému zlepšení, spíše než se zbrkle vrhnout na změny. Po dnešním hlasování jež není téměř žádná naděje na to, že by ke změně pravidel již v příští sezóně. Po 1. březnu by jakákoliv úprava vyžadovala jednomyslný souhlas všech týmů, což je vysoce nepravděpodobné.
Příští rok se žádných větších změn ve vzhledu vozů F1 nedočkáme (foto: Scuderia Ferrari)
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.