Dnes v Ženevě hlasovala Komise F1 ohledně větších změn ve Formuli 1. Ty byly nakonec zamítnuty, dříve než v sezóně 2017 se jich tedy nedočkáme.
Novinky v pravidlech se měly týkat širších vozů, širších pneumatik a aerodynamikům měly dát větší svobodu, která měla vést k vytvoření vozů agresivnějšího vzhledu (o hlasování jsme informovali zde). Většina týmů nebyla pro, vše se tedy odkládá nejdříve na rok 2017.
Ke schválení změn za dva roky bude třeba nové hlasování. Ferrari sice dnes vydalo studii toho, jak by nová auta mohla vypadat, to však na členy Komise F1 nezapůsobilo - snímky konceptu Scuderie najdete zde.
Proti zavedení příští rok byli například Mercedes, jenž si chce co nejdéle udržet svou nadvládu za současných předpisů, či McLaren, který argumentoval vysokými náklady na velkou úpravu pravidel za tak krátký čas.
Přítomní se nakonec shodli na tom, že bude lepší věnovat více času konkrétním návrhům pro rok 2017, aby došlo k opravdovému zlepšení, spíše než se zbrkle vrhnout na změny. Po dnešním hlasování jež není téměř žádná naděje na to, že by ke změně pravidel již v příští sezóně. Po 1. březnu by jakákoliv úprava vyžadovala jednomyslný souhlas všech týmů, což je vysoce nepravděpodobné.
Příští rok se žádných větších změn ve vzhledu vozů F1 nedočkáme (foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.