Neúspěchy v F1 z posledních let mají negativní dopad na jméno Ferrari. V tabulkách největších značek světa italskou automobilku předběhlo Lego.
Studie společnosti Brand Finance zkoumala sílu světových značek. Ještě loni si i před neúspěchy v F1 udržela pozici nejsilnějšího hráče na světovém trhu. Letos je však překonalo Lego vyrábějící známé dětské stavebnice.
"Ferrari se od Schumacherovy éry propadalo, ale nyní to bylo markantní, protože se týmu F1 nedařilo. Také skončili s limity produkovaných cestovních automobilů a lidé už je nevnímají jako tak exkluzivní," uvedl Robert Haigh podle britského Daily Telegraph.
To vše mělo za následek že se nejsilnější světovou značkou stala dánská společnost Lego. Apple si udržel pozici nejcennější značky. "Lego byl překvapivým vítězem. Hodně k tomu přispěl úspěch filmu Lego, ale jejich silou zůstává fakt, že zajímá lidi nehledě na pohlaví či věk. Děti si s ním rádi hrají a rodičové se na ně dívají s nostalgií," komentuje úspěch Lega Haigh.
V žebříčku naopak nahoru vystoupal Red Bull. Brand Finance měřilo sílu na základě schopnosti značky ovlivnit výkonnost podniku na základě marketingových investic a přízně, kterou si značka vybudovala u zákazníků a zaměstnanců.
Rok 2014 Rok 2015 Ferrari LEGO PwC PwC McKinsey Red Bull Google McKinsey Unilever Unilever
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.