Nová pohonná jednotka Mercedesu pro rok 2015 představuje oproti té loňské velkou změnu. Během sezóny bude podle Andyho Cowella ještě dále vylepšena.
Podle šéfa vývoje motorů Mercedes letošních 32 vývojových žetonů, které je možné čerpat i během sezóny, to povede k dalším významným vylepšením pohonných jednotek. Kolik z nich se rozhodnou v Brixworthu před prvním závodem v Melbourne vyčerpat?
"Po dvanácti dnech testů se přesně rozhodneme, které změny představíme na počátku v Melbourne, aniž bychom riskovali v oblasti spolehlivosti. Našim cílem je použít ten nejlepší motor co nejdříve. Půjde-li vše podle plánů, pak budeme mít také systém variabilního sání, který letos pravidla umožňují," říká Cowell pro Auto Motor und Sport.
Připouští, že si Mercedes několik žetonů ponechá pro případné úpravy během roku: "Rozhodneme se podle toho, jak spolehlivá bude naše evoluce motoru. Nové pravidlo o tom, že můžeme vyvíjet v rámci 32 žetonů až do konce sezóny, nám dává prostor a čas na vývoj kritický dílů. Dvaatřicet žetonů odpovídá 48 % motoru."
To podle něj může vést k významným vylepšením: "Když se podíváte na seznam povolených změn pouze v oblasti spalovací komory, pak už jen dva žetony jsou velmi mnoho." Z testů je patrné, že Ferrari dosáhlo zlepšení, v totéž věří Renault, který si chce pár žetonů takticky ponechat až na konec sezóny, kdy se již zaměří na motor pro rok 2016 (více zde).
Mercedes se před rokem 2015 zaměřil na spalování, interní tření a konverzi energie - jeho cílemje v Melbourne nasadit co nejvíce novinek (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Můžu vás ujistit, že my do sezóny vstoupíme s novým motorem. Od prvního testu v Jerezu jsme v motoru měli všechny nově vyvinuté díly. Zahrnuli jsme do nich nové myšlenky týkající se spalování, interního tření a konverze energie. Devadesát procent úprav není z vnějšku patrné. Učinili jsme je v srdce našeho motoru," pokračuje Cowell.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.