Nová pohonná jednotka Mercedesu pro rok 2015 představuje oproti té loňské velkou změnu. Během sezóny bude podle Andyho Cowella ještě dále vylepšena.
Podle šéfa vývoje motorů Mercedes letošních 32 vývojových žetonů, které je možné čerpat i během sezóny, to povede k dalším významným vylepšením pohonných jednotek. Kolik z nich se rozhodnou v Brixworthu před prvním závodem v Melbourne vyčerpat?
"Po dvanácti dnech testů se přesně rozhodneme, které změny představíme na počátku v Melbourne, aniž bychom riskovali v oblasti spolehlivosti. Našim cílem je použít ten nejlepší motor co nejdříve. Půjde-li vše podle plánů, pak budeme mít také systém variabilního sání, který letos pravidla umožňují," říká Cowell pro Auto Motor und Sport.
Připouští, že si Mercedes několik žetonů ponechá pro případné úpravy během roku: "Rozhodneme se podle toho, jak spolehlivá bude naše evoluce motoru. Nové pravidlo o tom, že můžeme vyvíjet v rámci 32 žetonů až do konce sezóny, nám dává prostor a čas na vývoj kritický dílů. Dvaatřicet žetonů odpovídá 48 % motoru."
To podle něj může vést k významným vylepšením: "Když se podíváte na seznam povolených změn pouze v oblasti spalovací komory, pak už jen dva žetony jsou velmi mnoho." Z testů je patrné, že Ferrari dosáhlo zlepšení, v totéž věří Renault, který si chce pár žetonů takticky ponechat až na konec sezóny, kdy se již zaměří na motor pro rok 2016 (více zde).
Mercedes se před rokem 2015 zaměřil na spalování, interní tření a konverzi energie - jeho cílemje v Melbourne nasadit co nejvíce novinek (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Můžu vás ujistit, že my do sezóny vstoupíme s novým motorem. Od prvního testu v Jerezu jsme v motoru měli všechny nově vyvinuté díly. Zahrnuli jsme do nich nové myšlenky týkající se spalování, interního tření a konverze energie. Devadesát procent úprav není z vnějšku patrné. Učinili jsme je v srdce našeho motoru," pokračuje Cowell.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.