Formule 1 se opět chystá měnit ve velkém pravidla. Dnes je na programu klíčové hlasování, které ukáže, zda ke změnám v konstrukci vozů dojde již příští rok nebo až v roce 2017.
Po týdnech diskusí mezi šéfy týmu a technickými řediteli ohledně podoby nových pravidel dnes dojde v rámci Komise F1 v Ženevě k rozhodujícímu hlasování. Hovoří se o úpravách motorů, aerodynamiky, širších vozech a širších pneumatikách.
Minulý rok bylo schváleno, že k většinovému souhlasu ohledně změny pravidel pro příští rok musí dojít mnohem dříve, než tomu bývalo. Znamená to, že pravidla pro rok 2016 se po 1. březnu mohou změnit pouze po jednomyslném souhlasu všech týmů, k čemuž v F1 dochází velmi vzácně.
Týmy jsou rozděleny v názorech na rozsah a rychlost zavedení změn. Zatímco změny u motorů, které by měly dosahovat výkonu 1000 koní, se nedají do roku 2017 realisticky očekávat, některých změn bychom se příští rok již dočkat mohli - například širšího rozchodu, širších pneumatik a vyššího přítlaku.
Týmy se liší v názorech na to, od kdy přistoupit ke změnám. Odklad na rok 2017 by byl podle některých přijatelnější z pohledu nákladů. To je názor McLarenu či Mercedesu, zatímco Red Bull se snaží prosadit změny co nejdříve a Ferrari je někde na půl cesty. Odložení širších pneumatik by bylo i v souladu s kontraktem Pirelli - ten vyprší v roce 2016.
Součástí navrhovaných změn je také přechod na širší pneumatiky (ilustrační foto: Pirelli)
Pokud by dnes při hlasování byly proti pouze jeden či dva týmy, pak by změnám od příštího roku nezabránily. Pokud Komise F1 změny schválí, potom dojde ještě na výjimečné faxové hlasování Mezinárodní rady motorsportu FIA, která je musí ratifikovat.
To proto, že její zasedání není plánováno dříve než na 20. března - téměř tři týdny po termínu, kdy musí být o změnách rozhodnuto. Pokud F1 komise tento týden nebude souhlasit se zavedením změn od roku 2016, pak budou odloženy až na sezónu 2017.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.