Formule 1 se opět chystá měnit ve velkém pravidla. Dnes je na programu klíčové hlasování, které ukáže, zda ke změnám v konstrukci vozů dojde již příští rok nebo až v roce 2017.
Po týdnech diskusí mezi šéfy týmu a technickými řediteli ohledně podoby nových pravidel dnes dojde v rámci Komise F1 v Ženevě k rozhodujícímu hlasování. Hovoří se o úpravách motorů, aerodynamiky, širších vozech a širších pneumatikách.
Minulý rok bylo schváleno, že k většinovému souhlasu ohledně změny pravidel pro příští rok musí dojít mnohem dříve, než tomu bývalo. Znamená to, že pravidla pro rok 2016 se po 1. březnu mohou změnit pouze po jednomyslném souhlasu všech týmů, k čemuž v F1 dochází velmi vzácně.
Týmy jsou rozděleny v názorech na rozsah a rychlost zavedení změn. Zatímco změny u motorů, které by měly dosahovat výkonu 1000 koní, se nedají do roku 2017 realisticky očekávat, některých změn bychom se příští rok již dočkat mohli - například širšího rozchodu, širších pneumatik a vyššího přítlaku.
Týmy se liší v názorech na to, od kdy přistoupit ke změnám. Odklad na rok 2017 by byl podle některých přijatelnější z pohledu nákladů. To je názor McLarenu či Mercedesu, zatímco Red Bull se snaží prosadit změny co nejdříve a Ferrari je někde na půl cesty. Odložení širších pneumatik by bylo i v souladu s kontraktem Pirelli - ten vyprší v roce 2016.
Součástí navrhovaných změn je také přechod na širší pneumatiky (ilustrační foto: Pirelli)
Pokud by dnes při hlasování byly proti pouze jeden či dva týmy, pak by změnám od příštího roku nezabránily. Pokud Komise F1 změny schválí, potom dojde ještě na výjimečné faxové hlasování Mezinárodní rady motorsportu FIA, která je musí ratifikovat.
To proto, že její zasedání není plánováno dříve než na 20. března - téměř tři týdny po termínu, kdy musí být o změnách rozhodnuto. Pokud F1 komise tento týden nebude souhlasit se zavedením změn od roku 2016, pak budou odloženy až na sezónu 2017.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.