Renault přemýšlí o tom, že by připravované novinky pro svou letošní pohonnou jednotku z taktických důvodů nenasadil hned v Melbourne, ale až později během sezóny.
Poté, co FIA výrobcům motorů umožnila využití 32 vývojových žetonů pro letošní pohonné jednotky i v průběhu sezóny, se jim nabízí více strategií, kdy své novinky nasadit. Renault nyní přemýšlí o tom, že by svá vylepšení nasadil dokonce až v závěrečné části sezóny.
Důvodem je to, že by tak mohli dříve zahájit práce na motoru pro 2016: "Dokážeme přemýšlet nejen o několika příštích závodech či o následující sezóně, ale také o příštích sezónách," prozrazuje pro Autosport Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport F1, která se letos soustředí pouze na Red Bullu a její dceřinou stáj Toro Rosso.
"I když nám zbývají ještě dva roky partnerství před tím, než snad dojde k jeho prodloužení, potřebujeme co nejlépe využít hodnotu peněz z žetonů, které máme. Myslím, že se nabízí prostor pro taktické rozhodnutí a tudíž i pro vývojovou strategii pro rok 2015," vysvětluje šéf Renaultu.
Renault si myslí, že už udělal dostatečný pokrok ve smazání ztráty na Mercedes, proto začíná přemýšlet o pozdějším využití vývojových žetonů (foto: Renault Sport F1)
Renault podle něj udělal dostatečný pokrok s novým motorem, aby si mohl dovolit odložit několik žetonů na vývoj pro rok 2016, aniž by to narušilo jejich krátkodobou výkonnost.
"Myslím, že musíme zůstat klidní. Věřím, a doufám, že se nemýlím, že jsme udělali dostatečný výkonnostní pokrok, abychom mohli pečlivě zvážit možnosti vývoje během sezóny a udělat tu správnou věc nejen s ohledem na rok 2015, ale i na rok 2016. Máme možnosti. Musím se podívat na to, jak naložíme se zdroji, které máme pro vývoj letošního motoru, nebo zda uspíšíme něco z pravidel pro motory pro příští rok," dodává Abiteboul.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.