Renault přemýšlí o tom, že by připravované novinky pro svou letošní pohonnou jednotku z taktických důvodů nenasadil hned v Melbourne, ale až později během sezóny.
Poté, co FIA výrobcům motorů umožnila využití 32 vývojových žetonů pro letošní pohonné jednotky i v průběhu sezóny, se jim nabízí více strategií, kdy své novinky nasadit. Renault nyní přemýšlí o tom, že by svá vylepšení nasadil dokonce až v závěrečné části sezóny.
Důvodem je to, že by tak mohli dříve zahájit práce na motoru pro 2016: "Dokážeme přemýšlet nejen o několika příštích závodech či o následující sezóně, ale také o příštích sezónách," prozrazuje pro Autosport Cyril Abiteboul, ředitel společnosti Renault Sport F1, která se letos soustředí pouze na Red Bullu a její dceřinou stáj Toro Rosso.
"I když nám zbývají ještě dva roky partnerství před tím, než snad dojde k jeho prodloužení, potřebujeme co nejlépe využít hodnotu peněz z žetonů, které máme. Myslím, že se nabízí prostor pro taktické rozhodnutí a tudíž i pro vývojovou strategii pro rok 2015," vysvětluje šéf Renaultu.
Renault si myslí, že už udělal dostatečný pokrok ve smazání ztráty na Mercedes, proto začíná přemýšlet o pozdějším využití vývojových žetonů (foto: Renault Sport F1)
Renault podle něj udělal dostatečný pokrok s novým motorem, aby si mohl dovolit odložit několik žetonů na vývoj pro rok 2016, aniž by to narušilo jejich krátkodobou výkonnost.
"Myslím, že musíme zůstat klidní. Věřím, a doufám, že se nemýlím, že jsme udělali dostatečný výkonnostní pokrok, abychom mohli pečlivě zvážit možnosti vývoje během sezóny a udělat tu správnou věc nejen s ohledem na rok 2015, ale i na rok 2016. Máme možnosti. Musím se podívat na to, jak naložíme se zdroji, které máme pro vývoj letošního motoru, nebo zda uspíšíme něco z pravidel pro motory pro příští rok," dodává Abiteboul.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.