Carlos Sainz doufá, že v F1 dojde tak daleko, jako došel Fernando Alonso. Dle jeho vyjádření je jeho úkolem stát se také mistrem světa. Na start nové sezony se už velmi těší, zvláště pak na to, že se na trati potká se svým velkým vzorem, Alonsem.
"Je docela zvláštní, že jsem v F1 kvůli Fernandu Alonsovi," říká Španěl serveru 'F1i.com'. "Kdyby se nestal v roce 2005 mistrem světa, tak bych nikdy nezačal snít o tom, že se stanu jezdcem F1. Do té doby jsem se o F1 nezajímal."
Formule 1 byla v 90. letech a na začátku nového tisíciletí ve Španělsku, i přes Velkou cenu, která se zde pravidelně pořádá, pouze průměrně populární. F1 byla ve stínu motorek. Až s úspěchy Alonsa se začla situace měnit - Grand Prix Španělska zaznamenala několikrát vyprodané všechny lístky.
Sainz, který měl v roce 2005 10 let, se tehdy řadil k dětem, které vzhlížely k Alonsovi. Tehdy končil ve WRC i jeho otec, Carlos Sainz, a tak F1 postupně začala vítězit nad WRC. "Všechny děti ve Španělsku vnímají Alonsa jako referenci. Mým úkolem je stát se jednou také mistrem světa, aby začaly všechny děti vzhlížet ke mně."
"Pro mě je to něco neuvěřitelného, že budu moci soupeřit přímo na trati se svým vzorem. Pro mě je to něco mimořádného, protože si člověk uvědomí, že udělal něco dobře. Pro mě osobně je to krásný zážitek." Od Alonsa, který je v F1 již 13 sezon a za tu dobu získal 2 tituly, chce Carlos něco odkoukat.
"Trávit jeden den s Alonsem, moci s ním jen obědvat nebo si zahrát nějaký sport, mi moc pomůže získat zkušenosti. Není to tak, že by mi dával tipy, jak jezdit s vozem F1 nebo jak na trať v Jerezu, to mi samozřejmě neřekne. Ale když jsem vedle něj, tak sleduji, jakým způsobem přistupuje k různým věcem a jak se vychází s týmem.
Mohu se z toho hodně naučit a poté to použít v mém týmu:" Carlos Sainz přichází do F1 jako mistr F3,5. Tam porazil mimo jiné jezdce jako Roberto Merhi, Sergej Sirotkin anebo Will Stevens.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.