Carlos Sainz doufá, že v F1 dojde tak daleko, jako došel Fernando Alonso. Dle jeho vyjádření je jeho úkolem stát se také mistrem světa. Na start nové sezony se už velmi těší, zvláště pak na to, že se na trati potká se svým velkým vzorem, Alonsem.
"Je docela zvláštní, že jsem v F1 kvůli Fernandu Alonsovi," říká Španěl serveru 'F1i.com'. "Kdyby se nestal v roce 2005 mistrem světa, tak bych nikdy nezačal snít o tom, že se stanu jezdcem F1. Do té doby jsem se o F1 nezajímal."
Formule 1 byla v 90. letech a na začátku nového tisíciletí ve Španělsku, i přes Velkou cenu, která se zde pravidelně pořádá, pouze průměrně populární. F1 byla ve stínu motorek. Až s úspěchy Alonsa se začla situace měnit - Grand Prix Španělska zaznamenala několikrát vyprodané všechny lístky.
Sainz, který měl v roce 2005 10 let, se tehdy řadil k dětem, které vzhlížely k Alonsovi. Tehdy končil ve WRC i jeho otec, Carlos Sainz, a tak F1 postupně začala vítězit nad WRC. "Všechny děti ve Španělsku vnímají Alonsa jako referenci. Mým úkolem je stát se jednou také mistrem světa, aby začaly všechny děti vzhlížet ke mně."
"Pro mě je to něco neuvěřitelného, že budu moci soupeřit přímo na trati se svým vzorem. Pro mě je to něco mimořádného, protože si člověk uvědomí, že udělal něco dobře. Pro mě osobně je to krásný zážitek." Od Alonsa, který je v F1 již 13 sezon a za tu dobu získal 2 tituly, chce Carlos něco odkoukat.
"Trávit jeden den s Alonsem, moci s ním jen obědvat nebo si zahrát nějaký sport, mi moc pomůže získat zkušenosti. Není to tak, že by mi dával tipy, jak jezdit s vozem F1 nebo jak na trať v Jerezu, to mi samozřejmě neřekne. Ale když jsem vedle něj, tak sleduji, jakým způsobem přistupuje k různým věcem a jak se vychází s týmem.
Mohu se z toho hodně naučit a poté to použít v mém týmu:" Carlos Sainz přichází do F1 jako mistr F3,5. Tam porazil mimo jiné jezdce jako Roberto Merhi, Sergej Sirotkin anebo Will Stevens.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.