Podle závodního inženýra, Xeviho Pujolara, je Max Verstappen extrémně talentovaný. Jeho vývoj bude probíhat rychle.
Díky svému nízkému věku sice může čelit velké kritice, avšak o jeho talentu už není pochyb. Max Verstappen by se měl v F1 v průběhu sezony 2015 rychle zabydlet. Holanďana, který letos bude debutovat s Toro Rosso, si v týmu hodně cení: "Je ten nejlepší, kterého jsem doposud viděl," pochválil Xevi Pujolar svého nového mladíka pro 'gpupdate.net'.
Slova Španěla mají velkou váhu, protože už za svoji kariéru spolupracoval s takovými piloty jako Eddie Irvine, Mark Webber nebo Juan Pablo Montoya. "Potenciál lze opravdu rozpoznat. Uvidíme, jaké bude dělat pokroky, teď musí zajet výsledky," říká Xevi, který do Toro Rosso přešel na konci sezony 2013 od Williamsu.
"Měl by získat body každý závod. Má talent a je rychlý. Ale mezi tím být rychlý a vyhrávat závody je rozdíl. A od vítěze závodů k mistrovi světa je další velký krok. Už v jiných mistrovstvích ale ukázal, že umí. Teď je ale šampiony obklopen," pokračuje Pujolar.
Max při jízdě v Jerezu s novým STR10 (foto: Scuderia Ferrari)
Ve světle nové konkurence se bude muset znovu prosazovat: "V krátkém čase se musí rozvinout," říká Xevi. Už teď si ale všiml jedné pozoruhodné věci: "Někteří nejsou za 10 nebo 15 let v motorsportu na takové profesionální úrovni jako on. Jeho disciplína a soustředěnost na podstatné věci jsou pozoruhodné. Chce být nejlepší, dá do toho vše."
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.