Indický tým Formule 1 potvrdil, že se svým novým vozem VJM08 nevyjede dříve, než v posledním předsezónním testu v Barceloně za dva týdny.
Stá sídlící v Silverstone doufala, že by po vynaložení velkého úsilí v továrně tento týden mohla stihnout první testy v Barceloně, to se jí žel nepodaří. Dnes do Španělska odeslala loňský monopost VJM07, s nímž tam bude od 19. února testovat. Za Force Indii budou letos závodit Nico Hülkenberg a Sergio Pérez, kdo z nich bude který den testovat, to upřesní až příští týden.
Stále věří, že poslední test před závodní sezónou s novým vozem absolvovat stihne. Zástupce šéfa týmu Bob Fernley připustil, že byť se nejedná o ideální začátek sezóny, v Austrálii budou připraveni.
"Na začátku nové sezóny v Melbourne budeme, o tom není pochyb. Ano, čas pro testování nového auta bude omezený, děláme však všechno možné pro to, abychom zajistili, že do Austrálie v dorazíme v rozumné formě a s co největším počtem ujetých kilometrů to bude možné," uvedl Fernley pro Autosport.
Force India dnes do Barcelony odeslala loňský monopostv novém zbarvení (foto: Sahara Force India)
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.