Předseda McLarenu Ron Dennis vysvětluje, proč by podle něj mělo ve Formuli 1 dojít k velkým změnám v pravidlech až od roku 2017, a jak se k tomu staví jejich nový motorový partner - Honda.
V rámci Strategické skupiny F1 se hovořilo o nových silnějších motorech, o agresivnějším vzhledu nových formulí i širších pneumatikách. K poslední velké změně došlo před sezónou 2014, kdy byly zavedeny hybridní pohonné jednotky.
Problémem byla jejich cena a vysoké náklady, které přispěly ke krachu Marussie a Caterhamu. Každá změna něco stojí, proto se před další úpravou pravidel hodně diskutuje také o finanční stránce věci. Provádět další změny už příští rok, to by podle Dennise bylo příliš brzy.
"Pokud změníme Formuli 1, měli bychom ji změnit dramaticky, a proto by k tomu mělo dojít od roku 2017. To bychom si mohli dovolit. Pokud se pokusíme o dramatickou změnu F1 od roku 2016, pak budou náklady obrovské," varuje Dennis v rozhovoru pro Sky Sports.
Týmy ale za své řízení svých rozpočtů nesou vlastní zodpovědnost: "Stává se to každý rok: týmy F1 utratí peníze, které mají - a vždy tomu tak bude. Naleznou pro jejich utrácení nové způsoby, kterým byste ani nevěřili.
Aktuální nákladové omezení si tedy musí pohlídat vyšší vedení F1 týmu. Nemůže být řízeno vnějším prvkem. Vy se musíte rozhodnout, kolik utratíte, protože na tom, co vám nařídí lidé, nezáleží, když chcete utratit více peněz. Tohle je sport, který pozře vše, co v něm chcete utratit."
McLaren je pro změny, pokud by k nim ale mělo dojít už příští rok, obává sepříliš vysokých nákladů (foto: Honda Racing F1)
Co na velké změny říká HondaCo by nato ale řekla Honda, která se do F1 vrací až tento rok, když se budou tak brzy zase měnit pravidla? "Hodně o tom mluvíme. Uplatňujeme filozofii, že pokud jde pole pro hru vyrovnané, uděláme cokoliv, co je pro F1 nejlepší. Půjdeme do toho. Ale samozřejmě při tom řekneme svůj názor jako Honda a jako McLaren," uvádí Dennis.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.