Předseda McLarenu Ron Dennis vysvětluje, proč by podle něj mělo ve Formuli 1 dojít k velkým změnám v pravidlech až od roku 2017, a jak se k tomu staví jejich nový motorový partner - Honda.
V rámci Strategické skupiny F1 se hovořilo o nových silnějších motorech, o agresivnějším vzhledu nových formulí i širších pneumatikách. K poslední velké změně došlo před sezónou 2014, kdy byly zavedeny hybridní pohonné jednotky.
Problémem byla jejich cena a vysoké náklady, které přispěly ke krachu Marussie a Caterhamu. Každá změna něco stojí, proto se před další úpravou pravidel hodně diskutuje také o finanční stránce věci. Provádět další změny už příští rok, to by podle Dennise bylo příliš brzy.
"Pokud změníme Formuli 1, měli bychom ji změnit dramaticky, a proto by k tomu mělo dojít od roku 2017. To bychom si mohli dovolit. Pokud se pokusíme o dramatickou změnu F1 od roku 2016, pak budou náklady obrovské," varuje Dennis v rozhovoru pro Sky Sports.
Týmy ale za své řízení svých rozpočtů nesou vlastní zodpovědnost: "Stává se to každý rok: týmy F1 utratí peníze, které mají - a vždy tomu tak bude. Naleznou pro jejich utrácení nové způsoby, kterým byste ani nevěřili.
Aktuální nákladové omezení si tedy musí pohlídat vyšší vedení F1 týmu. Nemůže být řízeno vnějším prvkem. Vy se musíte rozhodnout, kolik utratíte, protože na tom, co vám nařídí lidé, nezáleží, když chcete utratit více peněz. Tohle je sport, který pozře vše, co v něm chcete utratit."
McLaren je pro změny, pokud by k nim ale mělo dojít už příští rok, obává sepříliš vysokých nákladů (foto: Honda Racing F1)
Co na velké změny říká HondaCo by nato ale řekla Honda, která se do F1 vrací až tento rok, když se budou tak brzy zase měnit pravidla? "Hodně o tom mluvíme. Uplatňujeme filozofii, že pokud jde pole pro hru vyrovnané, uděláme cokoliv, co je pro F1 nejlepší. Půjdeme do toho. Ale samozřejmě při tom řekneme svůj názor jako Honda a jako McLaren," uvádí Dennis.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.