Dennis: Proč by v F1 mělo dojít k dramatické změně pravidel, ale až od roku 2017? A co Honda?

McLaren
McLaren, foto: Honda Racing F1
Petr Hlawiczka 13. února 2015 06:40
Sdílej:

Předseda McLarenu Ron Dennis vysvětluje, proč by podle něj mělo ve Formuli 1 dojít k velkým změnám v pravidlech až od roku 2017, a jak se k tomu staví jejich nový motorový partner - Honda.

V rámci Strategické skupiny F1 se hovořilo o nových silnějších motorech, o agresivnějším vzhledu nových formulí i širších pneumatikách. K poslední velké změně došlo před sezónou 2014, kdy byly zavedeny hybridní pohonné jednotky.

Problémem byla jejich cena a vysoké náklady, které přispěly ke krachu Marussie a Caterhamu. Každá změna něco stojí, proto se před další úpravou pravidel hodně diskutuje také o finanční stránce věci. Provádět další změny už příští rok, to by podle Dennise bylo příliš brzy.

"Pokud změníme Formuli 1, měli bychom ji změnit dramaticky, a proto by k tomu mělo dojít od roku 2017. To bychom si mohli dovolit. Pokud se pokusíme o dramatickou změnu F1 od roku 2016, pak budou náklady obrovské," varuje Dennis v rozhovoru pro Sky Sports.

Týmy ale za své řízení svých rozpočtů nesou vlastní zodpovědnost: "Stává se to každý rok: týmy F1 utratí peníze, které mají - a vždy tomu tak bude. Naleznou pro jejich utrácení nové způsoby, kterým byste ani nevěřili.

Aktuální nákladové omezení si tedy musí pohlídat vyšší vedení F1 týmu. Nemůže být řízeno vnějším prvkem. Vy se musíte rozhodnout, kolik utratíte, protože na tom, co vám nařídí lidé, nezáleží, když chcete utratit více peněz. Tohle je sport, který  pozře vše, co v něm chcete utratit."

McLaren je pro změny, pokud by k nim ale mělo dojít už příští rok, obává sepříliš vysokých nákladů (foto: Honda Racing F1)

Co na velké změny říká HondaCo by nato ale řekla Honda, která se do F1 vrací až tento rok, když se budou tak brzy zase měnit pravidla? "Hodně o tom mluvíme. Uplatňujeme filozofii, že pokud jde pole pro hru vyrovnané, uděláme cokoliv, co je pro F1 nejlepší. Půjdeme do toho. Ale samozřejmě při tom řekneme svůj názor jako Honda a jako McLaren," uvádí Dennis.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.