Předseda McLarenu Ron Dennis vysvětluje, proč by podle něj mělo ve Formuli 1 dojít k velkým změnám v pravidlech až od roku 2017, a jak se k tomu staví jejich nový motorový partner - Honda.
V rámci Strategické skupiny F1 se hovořilo o nových silnějších motorech, o agresivnějším vzhledu nových formulí i širších pneumatikách. K poslední velké změně došlo před sezónou 2014, kdy byly zavedeny hybridní pohonné jednotky.
Problémem byla jejich cena a vysoké náklady, které přispěly ke krachu Marussie a Caterhamu. Každá změna něco stojí, proto se před další úpravou pravidel hodně diskutuje také o finanční stránce věci. Provádět další změny už příští rok, to by podle Dennise bylo příliš brzy.
"Pokud změníme Formuli 1, měli bychom ji změnit dramaticky, a proto by k tomu mělo dojít od roku 2017. To bychom si mohli dovolit. Pokud se pokusíme o dramatickou změnu F1 od roku 2016, pak budou náklady obrovské," varuje Dennis v rozhovoru pro Sky Sports.
Týmy ale za své řízení svých rozpočtů nesou vlastní zodpovědnost: "Stává se to každý rok: týmy F1 utratí peníze, které mají - a vždy tomu tak bude. Naleznou pro jejich utrácení nové způsoby, kterým byste ani nevěřili.
Aktuální nákladové omezení si tedy musí pohlídat vyšší vedení F1 týmu. Nemůže být řízeno vnějším prvkem. Vy se musíte rozhodnout, kolik utratíte, protože na tom, co vám nařídí lidé, nezáleží, když chcete utratit více peněz. Tohle je sport, který pozře vše, co v něm chcete utratit."
McLaren je pro změny, pokud by k nim ale mělo dojít už příští rok, obává sepříliš vysokých nákladů (foto: Honda Racing F1)
Co na velké změny říká HondaCo by nato ale řekla Honda, která se do F1 vrací až tento rok, když se budou tak brzy zase měnit pravidla? "Hodně o tom mluvíme. Uplatňujeme filozofii, že pokud jde pole pro hru vyrovnané, uděláme cokoliv, co je pro F1 nejlepší. Půjdeme do toho. Ale samozřejmě při tom řekneme svůj názor jako Honda a jako McLaren," uvádí Dennis.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.