Mercedes nevidí důvod, proč by konkurence nemohla přijít se stejně dobrou pohonnou jednotkou, jako je ta jejich. Fyzikální zákony platí pro všechny stejně.
Mercedes loni vyhrál oba šampionáty a v oblasti pohonné jednotky se těšil z náskoku kolem 60 koní. Soupeři se snaží tuto ztrátu snížit a podle Andyho Cowella, který má na starosti motory, by se jim to mohlo povést.
"Pravidla fyziky a chemie jsou pro všechny stejné. Nevidím důvod, proč by konkurence nemohla postavit stejně dobrý motor jako my," říká Cowell pro AMuS. To má dva háčky: loňský velký náskok a to, že se celou zimu dále věnovali jeho zlepšení.
"Samozřejmě, že nečinně nepostáváme, ale čím výše jste ve svém vývoji, tím je křivka zlepšování plošší. Díky GPS měřením vědí, na které oblasti se musí podívat. Ferrari a Renault tedy jen musí mířit výše. To je jejich výhodou. Honda je trochu neznámou, ale neměli bychom je podceňovat."
Cowell věří, že Mercedes dosáhne dalšího zlepšení: "Učiníme velký pokrok, ale nemůžu zaručit, že to bude stačit na to, abychom byli lepší než konkurence," snaží se po minulé dominantní sezóně mírnit očekávání.
Loňský motor Mercedesu PU106A (foto: Mercedes AMG F1 Team)
V závěru se dotkl snahy Ecclestonea prosadit hlučnější motory o výkonu 1000 koní: "Věřím, že se současnou architekturou to můžeme dosáhnout a vytvářet více hluku, pokud zvýšíme rychlost průtoku paliva. Neměli bychom ale opouštět koncept energetické efektivity. Přenos technologie z motorsportu do silničního odvětví je pro Formuli 1 důležitý. Proto se Honda vrátila."
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.