Mercedes nevidí důvod, proč by konkurence nemohla přijít se stejně dobrou pohonnou jednotkou, jako je ta jejich. Fyzikální zákony platí pro všechny stejně.
Mercedes loni vyhrál oba šampionáty a v oblasti pohonné jednotky se těšil z náskoku kolem 60 koní. Soupeři se snaží tuto ztrátu snížit a podle Andyho Cowella, který má na starosti motory, by se jim to mohlo povést.
"Pravidla fyziky a chemie jsou pro všechny stejné. Nevidím důvod, proč by konkurence nemohla postavit stejně dobrý motor jako my," říká Cowell pro AMuS. To má dva háčky: loňský velký náskok a to, že se celou zimu dále věnovali jeho zlepšení.
"Samozřejmě, že nečinně nepostáváme, ale čím výše jste ve svém vývoji, tím je křivka zlepšování plošší. Díky GPS měřením vědí, na které oblasti se musí podívat. Ferrari a Renault tedy jen musí mířit výše. To je jejich výhodou. Honda je trochu neznámou, ale neměli bychom je podceňovat."
Cowell věří, že Mercedes dosáhne dalšího zlepšení: "Učiníme velký pokrok, ale nemůžu zaručit, že to bude stačit na to, abychom byli lepší než konkurence," snaží se po minulé dominantní sezóně mírnit očekávání.
Loňský motor Mercedesu PU106A (foto: Mercedes AMG F1 Team)
V závěru se dotkl snahy Ecclestonea prosadit hlučnější motory o výkonu 1000 koní: "Věřím, že se současnou architekturou to můžeme dosáhnout a vytvářet více hluku, pokud zvýšíme rychlost průtoku paliva. Neměli bychom ale opouštět koncept energetické efektivity. Přenos technologie z motorsportu do silničního odvětví je pro Formuli 1 důležitý. Proto se Honda vrátila."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.