Předseda McLarenu, Ron Dennis, řekl, že by radši byl bez titulárního sponzora, než aby prodal lukrativní reklamní místo na monopostech pod cenou.
Tým z britského Wokingu je bez titulárního sponzora od doby, kdy skončila smlouva s Vodafonem v roce 2013. Tehdy nám McLaren sliboval, že nového představí 2. prosince 2013. Dnes je 12. února 2015 a nového tituálního sponzora týmu stále neznáme. Ron Dennis ale teď řekl, že náklady na soutěžení jsou tak vysoké, že není možné prodat právo na titulární sponzoring pod cenou.
"Tituální sponzoring už jako koncept neexistuje. Když se podíváte na to, jaký by měl titulární sponzor normálně být, tak by to mělo být někde mezi 40 a 50 % vašeho rozpočtu. Vzhledem k velikosti rozpočtů čelního týmu neexistuje žádná společnost, která by prostě přišla a dala vám takové množství peněz.
Ron Dennis peníze vždy sehnat dokázal (Honda Racing F1)
Co tedy musíte udělat, je, rozdělit to na malé kousky, abyste tak získali více společností s podobnou filozofií, které se k vám na vašem autě připojí. Jestli máme prostor pro větší společnosti na našem autě? Ano, máme. Ale realita je taková, že se dostáváme do pozice, kdy nám technologická stránka našeho byznysu poskytuje rozdílnou dynamiku [příjmů]."
Když byl tedy Dennis dotázán, jestli už vzdal snahu o nalezení titulárního sponzora, tak řekl: "Nevzdali jsme se myšlenky přilákání většího množství peněz pro naše auto, ale nechceme dávat velká loga na auta za málo peněz. Cítím se trochu jako Manchester United, který zažil pár mizerných fotbalových zápasů a v lize se propadl. Stále si myslím, že jsme Man Utd a stále si myslím, že můžeme přijít a říci: 'Chcete nás sponzorovat? Stále jsme Man Utd.' Poslední věcí, kterou byste měli dělat, je náhlé dělání obchodů, které jsou na posledním místě v ligové tabulce. Možná, že je to špatně, ale nemyslím si. Tak to alespoň vidím já."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.