Černý zápisník Sebastiana Vettela je velkým tématem mezi fanoušky F1. Během testů v Jerezu ho neustále nosil při sobě. Jediný, komu ho čtyřnásobný mistr světa půjčil, byla tisková mluvčí týmů, Britta Roeske.
Sport Bild citoval jednoho z vysoce postavených techniků Ferrari: "Něco podobného jsem ještě nikdy u žádného z našich jezdců neviděl. Dokonce ani u Michaela Schumachera. I díky tomu už teď Sebastian Vettel vyčnívá." Zdá se tedy, že Ferrari je ze Sebastiana Vettela překvapené - z jeho přístupu, z jeho jezdeckých schopností a z jeho technické zpětné vazby, kterou týmu podává.
Podle Němců Vettel na jednáních vždy nesmírně pečlivě rozebírá každou zatáčku okruhu. To zřejmě nebylo u Italů až doposud obvyklé. Zdá se tedy, že s příchodem Vettela se do Ferrari poprvé od éry Michaela Schumachera vrací perfekcionismus.
I přes velký ohlas, který vzbudily výkony Vettela (ostatně i Räikkönena) s novým SF15-T, zůstávají u Ferrari realističtí. Tým má v roce 2015 položit pouze základy pro útok na titul v roce 2016. Podle interních propočtů má být SF15-T už teď o 1,2 vteřiny na kolo rychlejší než jeho předchůdce, F14 T.
Vettel si všechno v Jerezu pečlivě značil do černého zápisníku (foto: Scuderia Ferrari)
Podle prvotních odhadů na čele zůstává Mercedes, za kterým je Williams a Red Bull, ten ale v Jerezu ještě nejezdil s nejnovějším vývojovým stupněm pohonné jednotky Renault, a až pak následuje Ferrari.
Lotus a McLaren zatím neujely dostatečné množství kilometrů na to, aby se dalo něco o jejich rychlosti soudit, Force India dokonce zatím žádné. Jde však pouze o první odhady, které jsou tvořeny na základě testů v Jerezu, kde se týmy neodhalily svůj potenciál.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.