Marko: RB11 je fakt dobré auto, chystáme velké vylepšení aerodynamiky i motoru

Kvjat, Daniil
Kvjat, Daniil, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 12. února 2015 6:50
Sdílej:

Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, popisuje formu svého týmu, s jakým záměrem testovali v Jerezu a co je čeká v Barceloně. S vozem RB11 jsou spokojeni, chystají velký balík vylepšení aerodynamiky i motoru.

V Jerezu auto zprovoznili, v Barceloně bude třeba zabrat, nový motor na cestě"V prvním testu v Jerezu to celé bylo o zprovoznění auta. V každém ohledu jsme jezdili velmi konzervativně a moc jsme se nevěnovali práci na nastavení," uvádí Marko pro F1 insider. To se ale v Barceloně změní: "Musíme nyní začít pracovat na tom, abychom auto zrychlili, jinak nám před prvním závodem v Melbourne nezbyde čas."

V Jerezu jezdili s pohonnou jednotkou Renault, která obsahovala ještě hodně dílů z minulého roku: "V Jerezu šlo o směsici starých a nových dílů a jezdili jsme s omezeným výkonem motoru." Prvního většího vylepšení, na kterém pro francouzského výrobce pracoval Mario Illien, se ale nedočkají "dříve než ve třetím závodě v Číně."

Jak je na tom Red Bull s rychlostí?Při prvních předsezónních testech toho moc nepředvedl: Daniel Ricciardo předvedl až 12. nejrychlejší čas, na Ferrari přitom ztrácel 2,5 sekundy. Jeho týmový kolega Daniil Kvjat na tom byl ještě hůře (+3,1 s). Neoslnili ani ujetou vzdáleností: za čtyři dny ujeli jen 735 km, hůře na tom byl už pouze McLaren, který se trápil s novou pohonnou jednotkou Hondy (více zde).

Podle vlastních propočtů ale Red Bull v Jerezu za těmi nejrychlejšími - za Sauberem a Ferrari - moc nezaostával. Mercedes má podle nich očividný náskok, Ferrari s Williamsem ztrácejí kolem osmi desetin, o další 3 desetiny sekundy zpět jsou Sauber a Toro Rosso.

Red Bull toho v Jerezu moc nepředvedl, podle Helmuta Marka jsou ales novým vozem RB11 spokojeni (foto: Red Bull)

Rakouský tým to ale časy na dráze moc nepotvrzoval: "Kamufláž zmátla i stopky," vysvětluje s úsměvem Marko. "Ale my věříme, že jsme postavili opravdu dobré auto. A nejen my, ale i Toro Rosso, které nikdy nejezdilo s prázdnými nádržemi a stále bylo rychlé.

Pro Melbourne všichni dostaneme stejně velký balík aerodynamických vylepšení, který bude zřejmě hotový pro druhý test v Barceloně. Ale jak jsem řekl: Jsme optimisté a věříme, že v Barceloně toho předvedeme o něco více."

White v Renaultu ustoupil do pozadí, věnuje se technologiímV závěru se dotkl interní situace u Renaultu, kde se Rob White stáhl zdánlivě do pozadí: "To, co se stalo částečně i na přání Whitea, bych nazval pouze restrukturalizací. Nyní se stará jen o technologii. To je a vždy bylo jeho hlavním zájmem. Vzdal se všech těch obchodních věcí, se kterými se musel v posledních letech vyrovnávat."

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.