Odborný poradce Red Bullu, Helmut Marko, popisuje formu svého týmu, s jakým záměrem testovali v Jerezu a co je čeká v Barceloně. S vozem RB11 jsou spokojeni, chystají velký balík vylepšení aerodynamiky i motoru.
V Jerezu auto zprovoznili, v Barceloně bude třeba zabrat, nový motor na cestě"V prvním testu v Jerezu to celé bylo o zprovoznění auta. V každém ohledu jsme jezdili velmi konzervativně a moc jsme se nevěnovali práci na nastavení," uvádí Marko pro F1 insider. To se ale v Barceloně změní: "Musíme nyní začít pracovat na tom, abychom auto zrychlili, jinak nám před prvním závodem v Melbourne nezbyde čas."
V Jerezu jezdili s pohonnou jednotkou Renault, která obsahovala ještě hodně dílů z minulého roku: "V Jerezu šlo o směsici starých a nových dílů a jezdili jsme s omezeným výkonem motoru." Prvního většího vylepšení, na kterém pro francouzského výrobce pracoval Mario Illien, se ale nedočkají "dříve než ve třetím závodě v Číně."
Jak je na tom Red Bull s rychlostí?Při prvních předsezónních testech toho moc nepředvedl: Daniel Ricciardo předvedl až 12. nejrychlejší čas, na Ferrari přitom ztrácel 2,5 sekundy. Jeho týmový kolega Daniil Kvjat na tom byl ještě hůře (+3,1 s). Neoslnili ani ujetou vzdáleností: za čtyři dny ujeli jen 735 km, hůře na tom byl už pouze McLaren, který se trápil s novou pohonnou jednotkou Hondy (více zde).
Podle vlastních propočtů ale Red Bull v Jerezu za těmi nejrychlejšími - za Sauberem a Ferrari - moc nezaostával. Mercedes má podle nich očividný náskok, Ferrari s Williamsem ztrácejí kolem osmi desetin, o další 3 desetiny sekundy zpět jsou Sauber a Toro Rosso.
Red Bull toho v Jerezu moc nepředvedl, podle Helmuta Marka jsou ales novým vozem RB11 spokojeni (foto: Red Bull)
Rakouský tým to ale časy na dráze moc nepotvrzoval: "Kamufláž zmátla i stopky," vysvětluje s úsměvem Marko. "Ale my věříme, že jsme postavili opravdu dobré auto. A nejen my, ale i Toro Rosso, které nikdy nejezdilo s prázdnými nádržemi a stále bylo rychlé.
Pro Melbourne všichni dostaneme stejně velký balík aerodynamických vylepšení, který bude zřejmě hotový pro druhý test v Barceloně. Ale jak jsem řekl: Jsme optimisté a věříme, že v Barceloně toho předvedeme o něco více."
White v Renaultu ustoupil do pozadí, věnuje se technologiímV závěru se dotkl interní situace u Renaultu, kde se Rob White stáhl zdánlivě do pozadí: "To, co se stalo částečně i na přání Whitea, bych nazval pouze restrukturalizací. Nyní se stará jen o technologii. To je a vždy bylo jeho hlavním zájmem. Vzdal se všech těch obchodních věcí, se kterými se musel v posledních letech vyrovnávat."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.