Testovací pilot Esteban Gutiérrez včera zavítal do Maranella, kde mu průvodce dělal technický ředitel závodního týmu - James Allison.
"Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen jsou pravidelnými návštěvníky, dnes byla řada na Estebanovi Guitérrezovi, aby přijel a prohlédl si oddělení, která tvoří sportovní oddělení Gestione Sportiva, kde neustále probíhají práce na novém voze," uvádí Ferrari.
"Mladého Mexičana, jenž je třetím a testovacím pilotem týmu, provedl technický ředitel Scuderie, James Allison. Pocítil, že je mezi lidmi v Maranellu vítaný. Dostalo se mu vřelého aplausu," prozrazuje tým.
Gutiérrez patří mezi početnou skupinu testovacích jezdců Ferrari, kromě něj tým zaměstnává Jeana-Erica Vergneho, který v posledních letech závodil za Toro Rosso, Marca Geného, jenž v Maranellu působí již 11 let, či osmadvacetiletého Itala Davide Rigona.
Estebanovi Gutiérrezovi se včera dostalo v továrně Ferrari vřelého přijetí (foto: Scuderia Ferrari)
V předsezónních testech se však ani jeden z nich nesveze - za volantem nového vozu SF15-T se budou střídat závodní piloti Räikkönen s Vettelem. V Jerezu patřilo Ferrari mezi nejrychlejší, útok na titul ale v Maranellu letos neočekávají. V testování se bude pokračovat v Barceloně (19. - 22. 2. a 26. 2. - 1. 3.), závodit se začne 15. března v Melbourne.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.