Formuli 1 v posledních 6 letech klesla sledovanost o 29 %, opačný trend je patrný ve Spojených státech amerických.
Od roku 2008 se počet diváků snížil z 600 milionů na 425 milionů v loňském roce. Hlavním důvodem je to, že tato série postupně přešla v mnoha zemích z vysílání, které bylo zdarma, na placené kanály - v České republice k tomu dojde v tomto roce.
Ve Velké Británii začala například v roce 2012 vysílat všechny závody televize Sky Sports, zatímco konkurenční BBC jich zdarma přinesla pouze polovinu. Pokles se nezastavil ani v roce 2014, kdy tam došlo k poklesu sledovanosti o dalšího 1,5 milionů diváků na 27,6 mil.
Ecclestone a F1 na tom ale paradoxně vydělala - cena práv za přenosy stoupla o 110 % na 105 milionů dolarů ročně. Týmy z toho na odměnách dostávají 63 %, což loni činilo 797,5 milionů dolarů.
Šéf F1 pro Wall Street Journal uvedl, že "funguje dobře. Stále se nám dostává v TV velmi dobrého pokrytí. Jen došlo k tomu, že nám teď dostává většího pokrytí od lidí, kteří platí." Diváci se nyní s větší pravděpodobností podívají na více než jeden závod.
Výraznější úspěch F1 zaznamenala v USA, kde loni stoupla sledovanost o 10,1 %(foto: Red Bull Racing)
Zatímco globálně zájem o F1 klesá, v USA sledovanost minulý rok vzrostla o 10,1 % na celkových 12,6 mil. diváků. Počet těch, kteří se podívali na 4 - 9 závodů, dokonce stoupl o 128 %, a počet těch, kteří sledovali více než 10 závodů, se zdvojnásobil. Velká cena Kanady 2014 přilákala 3,5 milionů diváků.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.