Williams se při hlasování o možném návratu Marussie do startovního pole vyjádřil pro její comeback. Pro britsko-ruský tým to ale bohužel nestačilo.
Plán Marussie byl takový, že se vrátí do Formule 1 s lehce pozměněným šasi z roku 2014. Minulý týden ale tento návrh Strategická skupina na jednání v Paříži zamítla. Force India se slovy zástupce ředitele týmu, Roberta Fernleyho, nechala slyšet, že na setkání Strategické skupiny hlasovala proti možnému návratu Marussie do F1.
Tým však popírá, že by jejich odmítavé stanovisko bylo jen kvůli tomu, že by se tak mohli dostat k penězům od Bernieho Ecclestona, které byly původně rezervovány právě pro Marussii za její loňské umístění.
V rámci výše zmíněného jednání padlo také rozhodnutí, které obecně podporuje návrat Marussie na závodní tratě. Z Williamsu teď můžeme slyšet: "My jsme náš postoj k tématu Marussia jasně vyložili. Chceme vidět konkurenceschopné pole," řekla zástupyně šéfa týmu, Claire Williamsová, pro Sky Sports. "Uděláme vše proto, abychom Marussii v jejím návratu podpořili."
Zamítavé stanovisko Strategické skupiny se však postaralo o to, že plány Marussie na návrat mohou být teď tak maximálně odloženy. Jestli se finančně trápící stáj kolem Johna Bootha v krátkodobém horizontu pokusí přijít s jiným návrhem jejího návratu do F1, zůstává nejasné. Skoro jisté však je, že úvodní závod sezony v Melbourne tým nestíhá. Spíše přemýšlí o Číně (12. dubna) nebo Bahrajnu (19. dubna).
Max Chilton je zatlačován do boxů během závodního víkendu v Rusku(foto: Marussia F1 Team)
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.