Sergio Marchionne přes dobré výkony v předsezónních testech od své závodní stáje ve Velké ceně Austrálie zázraky nečeká.
Po loňském propadáku, kdy Ferrari nevyhrálo ani jeden závod a mezi konstruktéry skončilo až čtvrté, bylo minulý týden v Jerezu během tří ze čtyř dnů testování nejrychlejší ze všech. "Výkonnost nového vozu mě povzbudila, i když jedna věc je zajet rychlé kolo a druhé odjet celý závod," drží se prezident Ferrari při zemi. "Mám v práci kluků velkou důvěru, jsem na ní hrdý."
O něco hůře na tom byl tým se spolehlivostí - Ferrari ujelo 1545 km, o 750 km méně než Mercedes, jenž loni mistrovství světa ovládl. Větší vzdálenost zvládlo Toro Rosso (1563 km) i Sauber (1691 km), který pohánějí motory z Maranella (více najdete v tomto shrnutí).
"Uvidíme, až začne světový šampionát v Austrálii. Nečekám zázraky, ale pozorovat pokrok je důležité. Při testu v Barceloně očekávám konečný důkaz toho, co jsme doposud udělali," uvádí Marchionne podle La Gazzetta dello Sport před dalšími předsezónními testy, které začnou ve Španělsku 19. února. Po nich se týmy sejdou na stejném místě naposledy ještě jednou o týden později, 15. března v Melbourne se už bude závodit.
Kimi Räikkönen si v Jerezu pochvaloval ovladatelnostnového Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Marchionne minulý rok převzal prezidentský post Ferrari po Lucovi di Montezemolovi, šéfa týmu Marca Mattiacci nato nahradil Mauriziem Arrivabenem. Tým prošel velkou restrukturalizací, která se dotkla i pilotů - Fernando Alonso odešel k McLarenu, v Maranellu jej nahradil čtyřnásobný šampion Sebastian Vettel. Po jeho boku bude pokračoval Kimi Räikkönen.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.