Podle Alda Costy si dal Mercedes před letošní sezónou podstatně vyšší cíle než minulý rok, v testech se ale zaměřoval pouze na spolehlivost, nikoliv na výkonnost. Jak velký bude jeho náskok na konkurenci?
Nejrychlejší časy v Jerezu sice zajíždělo Ferrari, přes jeho zlepšení ale podle pozorovatelů mezi favority na titul patří stále Mercedes, kterému se meziročně mohlo podařit navýšit výkon své pohonné jednotky až o 80 koní.
Letošní vůz W06 Hybrid je hodně podobný loňskému Mercedesu: "Auto je evolucí, ve skutečnosti je však v mnoha částech velmi odlišné, což zvenčí vidět nelze," tvrdí Costa pro La Gazzetta dello Sport. První test byl podle něj "ve všech ohledech pozitivní."
"Zlepšení ve srovnání s rokem 2014 jsou v souladu s tím, co jsme očekávali. Do Španělska jsme si nejeli ověřit výkonnost, ale spíše spolehlivost a chování auta," pokračuje zástupce Mercedesu. Kolik z jeho skutečné rychlosti jsme tam mohli vidět? "Velmi málo. Ale myslím si, že to bylo stejné také u ostatních týmů."
Chytřejší podle něj nebudeme ani po posledních testech v Barceloně: "Skutečné situaci porozumíme až v prvním závodě v Melbourne. A možná ani tam ne - možná si budeme muset čtyři či pět závodů počkat."
Nico Rosberg ujel v Jerezu s Mercedesem největší vzdálenost ze všech - o 100 kol vícenež jeho týmový kolega Lewis Hamilton (foto: Daimler AG)
Costa nechtěl prozradit, kolik vývojových žetonů pro pohonnou jednotku letos použili - každopádně nejezdili s loňským motorem: "Můžu potvrdit, že používáme naši novou pohonnou jednotku pro rok 2015, která je odlišná od té loňské."
Na otázku, zda si Mercedes můžu udržet svou dominanci a výkonnostní náskok na soupeře z loňské sezóny, odpovídá: "Stanovili jsme si podstatně vyšší cíle ve srovnání s minulým rokem." A ty se jim zatím daří plnit. Podařilo se konkurenci dosáhnout vyššího pokroku?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.