Podle Alda Costy si dal Mercedes před letošní sezónou podstatně vyšší cíle než minulý rok, v testech se ale zaměřoval pouze na spolehlivost, nikoliv na výkonnost. Jak velký bude jeho náskok na konkurenci?
Nejrychlejší časy v Jerezu sice zajíždělo Ferrari, přes jeho zlepšení ale podle pozorovatelů mezi favority na titul patří stále Mercedes, kterému se meziročně mohlo podařit navýšit výkon své pohonné jednotky až o 80 koní.
Letošní vůz W06 Hybrid je hodně podobný loňskému Mercedesu: "Auto je evolucí, ve skutečnosti je však v mnoha částech velmi odlišné, což zvenčí vidět nelze," tvrdí Costa pro La Gazzetta dello Sport. První test byl podle něj "ve všech ohledech pozitivní."
"Zlepšení ve srovnání s rokem 2014 jsou v souladu s tím, co jsme očekávali. Do Španělska jsme si nejeli ověřit výkonnost, ale spíše spolehlivost a chování auta," pokračuje zástupce Mercedesu. Kolik z jeho skutečné rychlosti jsme tam mohli vidět? "Velmi málo. Ale myslím si, že to bylo stejné také u ostatních týmů."
Chytřejší podle něj nebudeme ani po posledních testech v Barceloně: "Skutečné situaci porozumíme až v prvním závodě v Melbourne. A možná ani tam ne - možná si budeme muset čtyři či pět závodů počkat."
Nico Rosberg ujel v Jerezu s Mercedesem největší vzdálenost ze všech - o 100 kol vícenež jeho týmový kolega Lewis Hamilton (foto: Daimler AG)
Costa nechtěl prozradit, kolik vývojových žetonů pro pohonnou jednotku letos použili - každopádně nejezdili s loňským motorem: "Můžu potvrdit, že používáme naši novou pohonnou jednotku pro rok 2015, která je odlišná od té loňské."
Na otázku, zda si Mercedes můžu udržet svou dominanci a výkonnostní náskok na soupeře z loňské sezóny, odpovídá: "Stanovili jsme si podstatně vyšší cíle ve srovnání s minulým rokem." A ty se jim zatím daří plnit. Podařilo se konkurenci dosáhnout vyššího pokroku?
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.