Force India vyvrací spekulace o svém krachu a blíže vysvětluje důvody svého zpoždění v přípravách nového vozu VM08.
Indický tým sice již představil nové zbarvení a nos vozu, při testech v Jerezu ale chyběl a s novým autem nestihne ani první testování v Barceloně. Zástupce šéfa týmu Bob Fernley vyvrací existenční problémy a vysvětluje, proč nabrali v přípravách letošního monopostu takové zpoždění.
"Jak víte, tak jsme začali pracovat v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně. Toyota ale měla dohody s Caterhamem, a vcelku správně nemohli podepsat smlouvu s námi, dokud nevyřešili své potíže s Caterhamem. Až do začátku prosince jsme se do toho nemohli pustit, takže jsme byli pozadu ještě dříve, než jsme začali," popisuje Fernley.
"Navíc jsme měli několik potíží s dodavateli, protože byli velmi těžce postiženi zánikem Marussie a Caterhamu. Chtěli platby předem, což postihlo náš cash-flow. Já to dodavatelům vůbec nemám za zlé, udělal bych totéž, pokud by má finanční pozice byla velmi vážně poškozena. Ale nám to nepomohlo a vedlo to ke zpomalení v odlišných oblastech," pokračuje zástupce šéfa indické stáje.
Závodní piloti Sergio Pérez a Nico Hülkenberg se letos ještě nesvezli (foto: Sahara Force India)
Přesto ale věří, že Force India vše zvládne a před posledním testem na konci února v Barceloně bude s novým vozem připravena. "Je to dokonalé? Ne, není. Dostaneme se ale z toho? Ano, zvládneme to.
Nakonec jde jen o cash-flow. Není to tím, že bychom neměli rozpočet, takže je to každý rok stejné. Normálně se z toho prostřednictvím spolupráce s dodavateli dostáváme, ale tento rok to nešlo, takže nás to trochu zpomalilo," dodává Fernley.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.