Mercedes chce s úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem prodloužit kontrakt ještě před tím, než v Austrálii začne sezóna 2015.
Britskému jezdci letos vyprší tříletá smlouva se Stříbrnými šípy, pak by byl teoreticky volný. První rozhovory o nové proběhly již dříve tento měsíce poté, co se loni rozhodli jednání odložit na tento rok. Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff by chtěl mít do měsíce jasno, i když si žádné datum nestanovili.
"Vždy je to přínosné mít v situaci jasno - pro jezdce a pro nás. To je ten nejlepší případ. Zároveň to chcete mít také správně, takže to vyžaduje čas. Pro nás není důvod věřit, že se to neubírá směrem, který je podle nás a podle Lewise správný.
Proto bychom měli mít za cíl dokončit rozhovory před začátkem sezóny. Nejde ale o konečný termín, který bychom si stanovili, protože když si ho stanovíte, tak se dostáváte pod tlak. A my ho nebo nás pod tlak dostat nechceme," vysvětluje Wolff pro Sky Sport.
Hamilton se rozešel se společností XIX Entertainment, která jej zastupovala, a nyní si svou smlouvu bude vyjednávat sám. To podle Wolffa nepředstavuje problém: "Rozhovory o kontraktu jsou velmi důležité - jak pro Lewise, tak i pro nás. Je to o diskusi, jaká budou příští léta. K tomu nedochází ze dne na den a nemůžete očekávat, že to bude jednoduché."
"Ale díky skvělému vztahu, který mám s Lewisem, a velmi transparentnímu způsobu, jakým spolu jednáme, to je zatím velmi dobré. Jsme velmi otevření a upřímní ohledně toho, jak vidíme budoucnost, o pro něj to platí také.
Je inteligentním pilotem, jako osobnost se vyvinul. Doufám, že jsme sehráli naši část. Diskuse se zatím vyvíjejí dle očekávání," dodává sportovní ředitel týmu, za který po loňském triumfu bude kromě Hamiltona opět nastupovat Nico Rosberg.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.